dinsdag 16 juni 2009

Uitzending gemist? Michiel Cobben bij Pauw en Witteman.

JP: 'te gast bij Pauw en Witteman de schrijver van die bekroonde bestseller de heer Michiel Cobben. Michiel, ik stel voor dat we elkaar tutoyeren, welkom en gefeliciteerd met al je literaire prijzen en de nummer 1 positie in de CPNB lijst.

Ik: 'Dank U meneer Pauw'.

PW: 'Allereerst een persoonlijke noot. Ik vond je boek geweldig. Die hoofdpersoon zet je zo treffend neer, heerlijk om te lezen. En wat een lul is het he? Echt een lul, hij doet alleen maar aardig omdat hij rijk en succesvol wil worden, toch?'

JP: 'Natuurlijk. Dat soort mensen bestaat niet. Ik vond het overigens geen lul, ik vond het een enorme klootzak. Echt een klootzak, zoals hij tekeer gaat tegen mensen die het minder hebben, dat is gewoon arrogant en klootzakkerig.

PW: 'Michiel, hoe kom je erbij om zo'n karikatuur van een zakenman neer te zetten, zo egoistisch, ballerig en gewetenloos?'

Ik: 'Nou, het is dus grotendeels een zelfportret'.

5 opmerkingen:

  1. Victor, dat vond ik ook. En de recorder thuis was fout geprogrammeerd, shit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar kan ik dan wel nog de band krijgen? Zou ik erg erg leuk vinden.
    XXX B

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het werd hier een uur later uitgezonden. Ik heb genoten!
    JPUK

    BeantwoordenVerwijderen
  4. B. ik breng je in contact met JP uit de UK, zelf had ik, stom stom, mijn recorder fout geprogrammeerd. In de UK lopen ze een dag achter en wordt het vanavond pas uitgezonden.

    BeantwoordenVerwijderen