donderdag 25 juni 2009

Is een gastenboek ook een boek?

'Warempel' denk ik 'iemand heeft een bericht over ons huissie geschreven'.
Ik leg het uit, wij zijn de gelukkige bezitter van een vakantiehuis in de Zuidfranse Pyreneeen. Overigens in Noord Frankrijk vindt u geen pyreneeen. Om dit te kunnen betalen, het is crisis, verhuren we. Dat is ondernemen op het scherpst van de snede. Al vele rijke bedrijven wist ik geld uit de zakken te kloppen voor dingen die anderen een vriendendienst noemen. Het verbleekt echter bij de trucs en tricks die het hebben van een vakantie-onderneming met zich meebrengt. Zo ook de stunt van een paar weken terug.
'Make sure people leave a message on your website' beval Holiday-Rentals.com aan. Hallo, ik was schrijver aan het worden, ik ging toch niet aan anderen vragen om iets in mijn gastenboek te schrijven? Een kok gaat toch ook niet aan zijn visite vragen om hun eigen hapjes mee te nemen? Op bezoek bij een slager neem je toch ook geen worst mee? Als je naar de hoeren gaat hoef je toch niet met je eigen vrouw .. stop.

Ok, ik schreef dus op holiday-rentals een stukje, over ons huis, en vandaag werkte ik even de kalender bij. 'Warempel' denk ik 'er staat een bericht'. Ik lees het na, goed van toon, mooi ritme, originele woordkeuze en dat allemaal in het Engels. Dat moet van een echte schrijver zijn denk ik, tot ik me realiseer dat het een pennevrucht van mezelf is geweest.

Mag dit? Stap ik hier over de grenzen van het betamelijke? Wat is het leven toch moeilijk als je een geweten hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten