vrijdag 19 juni 2009

Ruiende taal

Voorzitter: 'het woord is aan de geachte afgevaardigde Wilderveer'
Wilderveer: 'Meneer de voorzitter, bedankt dat u mij de gelegenhied geeft te reageren op de eerdere sprekers. Ik vind dat het witte gevaar onderschat wordt. Mij is vaak populisme verweten, dit keer denk ik dat we toch allemaal inzien dat we hier niet te maken hebben met vredelievende ronde witten, maar met een agressor zoals we nog niet eerder kenden.'
Grijskop: 'bewijzen, Wilderveer, waar zijn je bewijzen?'
(geroezemoes)
Voorzitter: 'Afgevaardigde Grijskop, orde graag, het woord was aan de heer Wilderveer'
Wilderveer: 'Meneer de Voorzitter, Grijskop vraagt om bewijzen. Hij wil wachten tot de agressor daadwerkelijk toegeslagen heeft. Hij wil passief toezien hoe onze duivencultuur en alles waar we hier voor staan en generaties lang hard voor hebben gewerkt door de ronde witten wordt afgebroken. Ik pleit ervoor om niet af te wachten, maar het initiatief te nemen,voordat we overspoeld worden door een tsunami van ronde witten. Actie meneer de Voorzitter, het is tijd voor actie! Nu!'
Voorzitter: 'Meneer Grijskop, nu mag u'.
Grijskop: 'Dank u meneer de voorzitter. Ik erger me al jaren, en velen met mij aan de agressieve, opruiende taal van de heer Wilderveer. Er is geen enkel bewijs dat de ronde witten ons slechtgezind zijn. Ze ruiken anders, ze vliegen anders en ze zijn bevriend met mensen. Ik geef toe, het is ook niet mijn stijl, echter meneer de Voorzitter, ze hebben ons geen kwaad gedaan. Als ze niet met de mensen spelen liggen ze in een bruine bak die verschrikkelijk stinkt naar rubber. Het is anders, het is nog wat wennen voor ons, maar het is nog geen reden om ze van ons veld te weren of aan te vallen.
Wilderveer: 'Lafaard! Schijtlijster!'
Voorzitter: 'Orde meneer Wilderveer, het woord schijtlijster wil ik in deze til niet meer horen'
Wilderveer: 'Excuses meneer de voorzitter, ik liet me gaan. Ik, meneer de voorzitter, zal het bewijs leveren. Ik heb een van mijn fractiemedewerkers gevraagd een vriendelijke toenadering te zoeken tot een der ronde witten. Ik heb hierbij uitdrukkelijk de instructie te geven uitsluitend geweld te gebruiken indien de andere partij daarmee begint. Ik stel voor dat we gezamenlijk even de til uitgaan om te aanschouwen wat er gebeurt. U ziet, een van de ronde witten gaat nu spelen met Jacques Rudolph, mijn fractiemedewerker ziet u links boven de dug-out vliegen. Kijkt u nu zelf'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten