donderdag 18 juni 2009

Gezichtsbeharing, mijn standpunt

In het bedrijfsleven is gezichtsbeharing in welke vorm dan ook taboe. Ooit een directeur gezien van een commercieel bedrijf met baard, snor, bakkebaarden, designers' beard (dat is zo'n ongeschoren kop die George Michael vroeger had), sik of neukteugels? Nee toch. Dat betekende voor mij dat ik er ook niet over na hoefde te denken. Vraag een rups wat hij ervan vindt dat het Oostenwind is, het kan hem geen bal schelen, het zal hem zijn reet roesten, het kan hem geen moment boeien, het interessert hem geen flikker en het is hem worst. Tot het moment dat die rups zich ontpopt heeft tot vlinder, dan komt hij erachter dat oosten- of westenwind een groot verschil is als hij op reis gaat naar de bloemen.

Nu ik schrijver aan het worden ben kan ik het onderwerp gezichtsbeharing niet langer negeren. Het dringt zich aan me op, ik duw het een paar keer weg en ben nu zo ver dat ik een besluit moet nemen. Zijn er schrijvers met snorren of baarden? Ja, ik denk van wel en trouwens, het uiterlijk van een schrijver is niet relevant. Af en toe op de foto voor de cover van een nieuw boek, dat is een van de weinige confrontaties van het uiterlijk van de schrijver met zijn lezerspubliek. Desnoods haal je voor de foto je gezichtshaar weer weg, als de beroepscode van schrijvers (bestaat die?) het gebiedt. Niets staat dus nog tussen mij en een snor, anders dan mijn eigen beslissing.

Piekerend breng ik mijn dagen door, de snorbeslissing laat me maar niet los, tot ik op een site kom die mij helpt. Het is de site van de film 'de laatste dagen van Emma Blank'. Geen idee wat voor film dat is, maar er zit een gimmick op die ik direct download. Een snorrenmans opplakktool. Knip, plak et voila. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw mening te geven? Erop of eraf? zegt u het maar.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Michiel,

    Hierbij een reactie op je blog: als ik jou was zou ik snorloos door het leven gaan.

    Maar "neukteugels" is toch - hopelijk - gewoon een ander woord voor "zwembandje"(je weet wel: overtollige kilo´s rond het middel)?

    Groetjes,
    Denise

    p.s. toch jammer dat ik P&W gemist heb

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prima foto voor de Duitse vertaling.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Denise,
    op BNN start komend seizoen de serie 'neuken voor gevorderden' als vervolg op 'neuken doe je zo'. Hopelijk behandelen die het onderwerp want ik weet het niet.
    Anoniem, u heeft wel erg veel vertrouwen in mij, een duitse overzetsing, mensch, dat was wat!
    Michiel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé snorremans, mijn G heb ik ooit ook met snor gefotografeerd. Ik zal je een keertje uitleggen hoe je dat doet zonder lijm.... ps dit blijft even onder ons HAHAHA
    Afz, je grootste fan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee Marga, IK ben zijn grootste fan! En Michiel vindt mij VEEL aardiger, so there!
    Persoonlijk vind ik zo'n Catweazle baardje altijd wel iets intello's hebben.
    En inderdaad jammer dat we die uitzending bij P&W gemist hebben, volgende keer eerder zeggen hoor! Ik baal daar echt enorm van!
    Oh ja, en neukteugels zijn inderdaad Onedin-liners, zwembandjes zijn lovehandles. IK ben al bij les 3... (en dat is dan weer leuk voor Erik, toch?)
    XXX Je ALLERGROOTSTE fan.

    BeantwoordenVerwijderen