woensdag 24 juni 2009

Nog niet jarig...

Eindelijk, die vreselijke smurrie is van mijn vel. Het stinkt niet alleen, het begon ook nog eens verschrikkelijk te jeuken. Als ik degene te pakken krijg die me dit geflikt heeft... Oh ja, ik ging u mijn levensverhaal vertellen. U moet niet denken dat ik een dom blondje ben, die vergissing maken er wel meer en dat is volslagen onterecht. Ik heb echt een eigen wil en ik snap meer dan je zou denken als je alleen op mijn uiterlijk afgaat. Ik ben geboren - zo heet dat toch als je uit de verpakking van je schepper wordt gehaald? - nu ongeveer drie weken geleden. Van mijn schepper weet ik niet veel, behalve dat hij uit China komt. Na mijn conceptie heb ik een lange bootreis gemaakt, ben ik in mijn verpakking gezet en kwam ik terecht in de Durban Sports & Fun shop. Daar had ik een week of twee een aardig uitzicht, tot mijn nieuwe ouders me kwamen halen. Ik werd in een winkelwagentje gekwakt met 24 broers en zusters en sinds die tijd woon ik op de cricketclub.

De eerste twee dagen werd ik goed verzorgd. Soms werd er op me gespuugd en over me gewreven voordat ik uitgelaten werd, maar dat vind ik niet erg. Mijn huid is daar speciaal voor gemaakt. Als ik maar elke dag schoon en droog gewreven wordt. Tot de derde dag leidde ik een zorgeloos leventje zoals iedere andere Zuidafrikaanse cricketbal. Tot ik werd vergeten. Het was Jacques Rudolph zelf die me naast de bruine bak gooide in plaats van erin. Dus in plaats van warm en droog lag ik in het natte gras. En ja hoor, daar kwam hij, vet, volgevreten en stinkend dampte hij zo een halve liter smerigheid uit zijn achterste over mijn vel, ik bespaar u verdere details. Tot vanmorgen heb ik daar gelegen. Ik denk dat de cricketjongens mij wel zagen, maar me niet wilde pakken. Logisch, de stank was niet te harden. Pas vanmorgen ben ik opgetild door iemand die een plastic zak over zijn hand had aangetrokken, zo vies was ik. De duif die me dit gedaan heeft is voorlopig nog niet jarig. Hee, ik ben aan de beurt, lekker...

Ja spuug me maar onder jongen, mik me maar zo hard als je kan. Yes, wat een lekker tik onder mijn kont, ik schiet het verreveld in, Pak me maar op Jacques, gooi me weg. Heee, wat vliegt daar.......

1 opmerking:

  1. Vind ik wel leuk, van een ander hoek.
    Ben benieuwd naar de volgende, als het maar niet weer DIE DUIF is.
    XX

    BeantwoordenVerwijderen