zaterdag 6 juni 2009

Heet nieuws: de duif was een terrorist

Dankzij intensieve samenwerking tussen Scotland Yard, de KGB, FBI, CIA, PSV en Ajax is een complot ontmaskerd om de Engelse Koningin (eng: queen) te vermoorden. Op Internet, in de bestanden van een handlanger die zich voordeed als amateurschrijver, is een brief opgedoken van een Al Qaeda duif:

'Dit is mijn afscheidsbrief. Allah heeft me geroepen tot de Jihad. Mijn gehoorzaamheid aan Allah is grenzeloos en mijn oppoffering staat niet ter discussie. Onder mijn veren heb ik de lading verstopt, cyanide, een klein beetje maar. Het zal moeilijk vliegen worden, maar ik hoef maar een klein stukje. Aan de andere kant van het cricketveld staat het koud buffet opgesteld. Het derde bord links is van de koningin. Ik ga, 70 jonge maagd-duifjes wachten op mij'.

Geheim agent Jacques Rudolf, buitenvelder met een messcherp oog en een loepzuivere gooitechniek, was net op tijd ingeseind en wist de aanslag te verijdelen. Dankzij knap acteerwerk leek het allemaal een grote grap (zie filmpje), kon Rudolph incognito het cricketspel hervatten en hoefde hij zijn Uzi niet te voorschijn te halen (zie filmpje en let op: nergens ziet u een Uzi). Rudolph doodde de duif en gaf het lijk aan de collega's van Scotland Yard die verdekt opgesteld stonden achter de reclameborden en het daar verder onschadelijk maakten. De Britse koninklijke familie is direct na het incident ingelicht, De Koningin en Prins Charles hebben hun bezoek afgelegd conform vastgestelde agenda en hebben het buffet op het cricketveld genoten. Prins Charles verslikte zich hierbij in een aardbei en zei 'My Goodness, what a large strawberry'.

Tot zover onze correspondent uit Zuid Afrika.

2 opmerkingen:

  1. Operation Overlord verbleekt hierbij. Zou het daarom zijn dat Sarkozy zogenaamd Queen Betty vergat uit te nodigen in Arromanches op Obama Beach? Hadden de Amerikanen daarom op haar aanwezigheid aangedrongen maar was ook deze poging verijdeld door wederom iemand met een Frans klinkende naam. En het tweede huis van de schrijver in Frankrijk, in welk daglicht komt dat nu te staan? Komt de schrijver wel eens in McDonalds (to Hilvertshof) en spreekt hij daar ´Big Mac´een pretendent op de Britse Kroon, een ouderwets lollige Tudor met een dubbele agenda? Redde in feite niet de schrijver het leven van de Koningin en behoedde hij daarmee het Britse Rijk voor Queen Camilla? Kortom, the plot thickens maar we zijn aan gene zijde van het kanaal wederom vereerd door uw blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef, dat is nog eens een plot! Aan gene zijde van hetzelfde kanaal is iemand 'heavily impressed'
    Cheerio.

    BeantwoordenVerwijderen