woensdag 20 mei 2009

Hoera! Ik heb een baas.

Onderstaand stukje over Brusselmans stond ook op de site van de Nightwriters. Ik mag daar 'schaamteloos mijn werk pluggen' en doe dat graag. Maar wel met regels, ik heb daar een baas. Na ruim twaalf jaar zelfstandig ondernemerschap waarin ik mensen aangenomen heb en bijna net zo vaak er weer uitgeknikkert, mensen heb afgeblaft en de hemel in heb geslijmd heb ik eindelijk weer een baas. Hoera, thuis had ik er al een, maar dat is toch anders. Mijn bazin bij Nightwriters is blond, jong en zoent met een jongen die drie-en-een half keer stoerder is dan ik (ongeveer dan). Rastahaar versus kale achterkop, reken zelf maar na.

'Dat boek is al in maart uit. Volgende keer alleen als het boek uit is' mailt ze, wel met een smiley erachter, dat scheelt. 'OK, volgende keer actueler' mail ik braaf terug. Geen gejamaar, ik ben braaf.

Ik vind het fijn om weer een baas te hebben. Ik verheug me op mijn eerste beoordelingsgesprek. Zouden ze bij Nigthwriters bonussen kennen? En kerstpakketten met ragout uit blik?

2 opmerkingen:

  1. Dit was weer eens een leuke Michieliaanse tekst. Dat gezever over die Brusselmans die ik helemaal niet ken, dat was bijna net zo erg als toen dat huisartsengejeremineer.
    Thanks bro.
    Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Birgit,
    dat voor de Nightwriters is meer journalistiek, dus saaier. Dat huisartsengerejemineer (mooi woord) was functioneel voor mij en Brusselmans zou je moeen kennen. Nu ken je hem dankzij mijn blog.
    groetjes,
    Michiel.

    BeantwoordenVerwijderen