donderdag 14 mei 2009

Groot Nieuws: De titel van mijn boek is bekend

Eindelijk een leuk nieuwtje voor de volgers van deze blog. Ik heb jullie lang aan het lijntje gehouden, maar vandaag heb ik eindelijk besloten wat de titel van mijn boek wordt. En het is geworden - tromgeroffel, spot aan, enveloppe wordt opengemaakt - : Elvis leeft.

Elvis besloot dat alle publiciteit en bijbehorende aandacht van, met name vrouwelijke, fans slecht voor hem was. Hij plante het lichaam van een dode body double in zijn badkamer en vluchte naar Nederland. Elke morgen, als ik in de file sta, dan gaat het portier van de bijrijder open en stapt hij bij me in. Vaak met een gitaar, soms zonder. Als hij met gitaar is zingt hij een lied voor me, als hij zonder gitaar is praten we wat over de zin van het leven. Hij heeft me al van veel adviezen voorzien, als tegenprestatie heb ik hem beloofd dat ik niemand vertel dat ik weet dat hij nog leeft. Vrienden zijn we intussen geworden, Elvis en ik, en het vertrouwen is nu zo groot dat ik zijn levensverhaal in boekvorm mag uitbrengen. Hoe hij in Nederland is ondergedoken, eerst in een hippie-commune, later in een kraakpand en de laatste jaren als portier van kantoorgebouw De Entree te Amsterdam ZO (inderdaad, daar ontdekte ik hem, gekleed in een uniform van Securicor, zijn bakkebaarden verraaden hem). Het was een zwaar leven, zijn gesprekjes met mij hielden hem de laatste jaren op de been. Ik luisterde elke ochtend geduldig naar het meeslepende 'Jail House Rock' en naar 'a little less conversation, a little more action', de allereerste rapsong ooit gemaakt en dan die titel...
Elvis mist zijn familie en laat zich af en toe in de States zien, nou ja, wacht maar tot mijn boek uitkomt, dan kunt u het allemaal zelf lezen.

1% van de Nederlanders gelooft dat Elvis nog leeft, dat zijn er 150.000. Ik gok dat daarvan 30% analfabeet is, blijft over meer dan 100.000 lezende consumenten van het meest argeloze soort. Mijn salespitch voor de uitgeverij is klaar, dit wordt een bestseller! Elvis Leeft, door ooggetuige Michiel Cobben, Euro 49,95 bij de boekhandel. Door Elvis zelf gesigneerde exemplaren (gelimiteerd) Euro 199,99.

2 opmerkingen:

  1. E E E E E L L L V I I I I I I I S S S S S !!!
    ieieieieieieieieie !! Ik zal het NIET doorvertellen hoor, maar MAG IK EEN HANDTEKENING? PULEASE???
    Maar zeg maar tegen ELVIS dat ik Brigitte heet, dat klinkt veel sexier. Toch?
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het spijt me, Elvis is al bezet. Hij heeft al jaren verkering met een juffrouw uit Koog aan de Zaan. Op dinsdagavond is zij naar klaverjassen en hij naar biljarten, voor de rest zijn ze altijd bij elkaar. Elvis heeft de echte liefde gevonden, je kan het straks allemaal in het boek lezen!

    BeantwoordenVerwijderen