donderdag 28 mei 2009

Geert, ouwe kompel, in je HOL

Ik begrijp Geert Wilders wel, dat ongenuanceerde. Ik reed laatst door Amsterdam en zag een kale grote neger met veel bling bling in een Mercedes cabrio, de muziek hard en naast hem een veel te zwaar opgemaakte blondine. 'Wat een pooier' zei ik tegen mijn collega. En toen ik vorige week met hemelvaart in de jachthaven voor miljoenen aan bootjes ongebruikt zag liggen zei ik tegen mijn vrouw 'allemaal zwart geld'. En als ik een wijntje of twee teveel op heb dan kan ik pas echt goed ongenuanceerd redeneren. Dan begin ik, als ik nog nuchter ben , met de stelling: 'er staan de laatste tijd meer files' en ik eindig in dronkenschap met 'Wie het meest belasting betaalt moet het eerst doorrijden en als je werkloos bent mag je niet tijdens de spits in de auto en als je niet belangrijk bent en godverdomme mijn weg loopt te versperren dan ga je maar met de trein. En er moet veel meer asfalt komen, bomen planten ze maar waar geen mensen wonen, die klootzakken van de milieuhobby'. Behalve dat ik steeds minder vrienden heb, heeft er verder niemand last van als ik doordraaf.

Geert Wilders echter - u voelt hem aankomen he? - is politicus, die moet zich toch een beetje inhouden zou je zeggen? Maar dat doet hij niet, en ik weet waarom, ik zei al, ik begrijp hem wel, ik als brabander beschouw Geert de Limbo toch een beetje als mijn buurman. Toen ik in Eindhoven woonde en op de HTS zat was het altijd de limbo's tegen de rest. Het knorde daar van de limbo's dat het een lieve lust was en toen heb ik op een gegeven moment, het was laat en ik was weer eens dronken (zie boven) samen met C. en R. het genootschap HOL opgericht. HOL stond voor Hekken Om Limburg. 'Nederland is vol' riepen we en 'Limburgers, blijf waar je bent, wij hebben geen zin in een tsunami van zachte G's en het katholicisme is een achterlijke godsdienst.' Dat werk.

Heeft u Geertje tekeer zien gaan in de tweede kamer? Hij maakt zich boos dat een door de Taliban verkrachte journaliste zich niet boos maakt. Ik pleit voor een heroprichting van genootschap HOL, en nu ga ik voor een landelijke beweging. Ik zoek die pooier uit Amsterdam op, vraag er wat homofiele moslims bij (die hebben zich vast wel ergens georganiseerd) en een paar extreem gewelddadige terroristen, die laatste weet ik niet te zitten, maar dat komt wel goed.

En dan gaan we naar Geert, de waterstofperoxideverkoper in Venlo wijst ons de weg, en dan gaan we Geert een uitgebreide HOL ervaring geven. Wat denkt u dat Geertje dan doet? Ik weet het, want ik begrijp hem. Hij zegt 'he, he, eindelijk, waar bleven jullie nou?' Ik denk dat hij daarna een boek gaat schrijven en daarin bekent dat hij het eindelijk snapt. Dat hij nooit politiek asiel in Nederland krijgt maar in Limburg moet blijven. Gingen de mijnen nou weer open? Geert, ouwe kompel, werk aan de winkel jongen, terug in je HOL.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten