zondag 1 november 2009

Met je tijd meegaan

Het leven valt niet mee als je een mid-life crisis hebt. Trouwens mid-life, ik ben 44, verdubbel ik dat, dan wordt ik 88. Dat lijkt me met mijn gestel niet waarschijnlijk, ik noem het vanaf heden een two-third crisis.

Als eerste stap in mijn two-thirder moest ik uiting geven aan mijn creativiteit: schrijven. Vervolgens een nieuwe look: bijna kaal (zie foto's op deze site) en oh, ja de Porsche is nu besteld. Een rode met een sticker op de bumper waarop 'mijn andere auto is ook een Porsche' staat. Nu nog een vriendin, dus hierbij een oproep aan lekkere meiden (<30jr) die het leuk vinden om naast een kalende, dikkige man in een Porsche te zitten: mail me vandaag nog. Alle mails met een foto krijgen zeker antwoord.

Als laatste stap moet ik mijn kleding nog aanpassen. In mijn vrije tijd draag ik gewoonlijk een blauwe spijkerbroek, een t-shirt en als het koud is een vest. Dit draag ik al sinds de middelbare school. Sinds mijn vrouw met me meegaat als ik nieuwe kleren moet, zijn de broeken wat moderner van snit en de t-shirts hebben nu hippe bedrukkingen op de voorkant. Het is niet genoeg. Aan mijn kleding is te zien dat ik een ouwe lul ben, een man van gister, van vorig jaar of eigenlijk van de vorige eeuw. De jeugd lacht me uit, het is onbegrijpelijk. Ik heb toch een Porsche?

Afgelopen vrijdag haalde ik onze oudste van zijn eerste schoolfeest. Daar liepen een aantal bovenbouwers, met hun sigaretten in de mond deden ze hun brommers op slot. En toen zag ik het, mijn spijkerbroek is te hoog. Morgen ga ik naar de Kerkbrink in Hilversum (voor vijf euro ontfutselde ik één van hen het adres waar ze die hippe broeken scoren, voor geld is alles te koop) en vanaf overmorgen ziet u mij in onderstaande broek rondstappen! Wie wordt hier oud? Ik niet, Ha!!

6 opmerkingen:

  1. En jij denkt dat je zo'n broek niet terug moet brengen? Keep on dreaming baby!
    Als je een babe-magnet wil op jouw leeftijd: koop een Armani pak en een Lamborghini en je slaagt geheid bij de categorie 25/35 jarige, blonde, etc dames.
    Of koop/leen/huur/kaap een labrador pup en ga daarmee in het park wandelen op zaterdagavond. En laat in Godsnaam die spijkerbroek waar hij hoort, rond de magere billen van een puber.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slaat two-thirds misschien op het niveau waarop alles gaat hangen bij jou? Dan zit zo'n spijkerbroek misschien extra lekker. Die tip van de labrador-pup is inderdaad goud waard. Ik kan het weten..
    Gr JPUK

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En als ik merk dat je mijn hierboven gemelde advies volgt, prop ik je hoogst persoonlijk in zo'n afhangende spijkerbroek van 2 maten te klein en laat je het hele park afrennen! BEGREPEN!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Michiel, als je toch moet rennen van B. mag ik dan even de sleutels van de Lamborghini lenen?
    Gr JPUK

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou een gouden MG kopen. Jullie vragen je wel eens af zo hoor ik wat Marrit in mij ziet/zag: het was de auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgers van mijn blog, het is, ondanks jullie reacties, toch een hippe spijkerbroek geworden. Morgen lees je er alles over!

    BeantwoordenVerwijderen