woensdag 11 november 2009

Het aftellen is begonnen, nog 4 dagen!


'Met Jansen, goedemiddag'
' Ha meneer Jansen, u spreekt met Michiel Cobben, kent u mij?'
' ...'
'Van VPRO's de avonden waarin ik een verhaal van duizend woorden voorlas of van mijn website schrijverworden.blogspot.com of van uitgeverij Pamac'
'...'
'Pamac, dat zit in Groningen, die publiceerden een verhaal van mij in een boek. Of natuurlijk van het event zondag'
'...'
'Hoezo, wat voor event? U bent toch voorlichter bij de NS? Nu begrijp ik waarom er bij de NS meer voorlichters zijn dan treinen die op tijd rijden. Ik doel uiteraard op de uitreiking van de Piet Paaltjens schrijfwedstrijd in de bibliotheek van Schiedam deze zondag. Dat event dus, begrijpt u?'
'...'
'Ik moet het echt spellen voor u geloof ik he? Ik ben op vooronderzoek gegaan en heb het treinstation van Schiedam bestudeerd. Ik denk zelf dat er met de nodige tijdelijke voorzieningen wel wat van dit station te maken valt en daar bel ik dus niet voor. Ik bel om te vragen of u zondag gewoon wat extra treinen inzet of dat u de dubbeldeks van stal haalt.'
'...'
'Laat het denken nou maar aan mij over, dat scheelt ons allebei een hoop energie. De triple-dekker, is die al operationeel of zijn jullie nog steeds aan het vergaderen? Zo ja, stop daarmee en alle hens aan dek, Schiedam is nog maar vijf dagen weg. Iets anders, wie denkt u dat er wint? Mag ik u mijn inzending eens voorlezen? Hallo? Hallo?'

Hij heeft opgehangen, goed dat ik even gebeld heb, hij is waarschijnlijk meteen aan wat touwtjes gaan trekken. Ik ga nu de ANWB bellen, misschien kan de ring zondag beter even exclusief gereserveerd worden voor alle bezoekers.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb de Polderbaan op Schiphol gereserveerd. Dat scheelt je weer een telefoontje. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank, de haven van FRotterdam, weten die er al van? Veel engelse fans natuurlijk die er een uitje van maken. Bel jij ze even? Moet ik iedereen bendanken in mijn speech?

    BeantwoordenVerwijderen