vrijdag 30 oktober 2009

Ik word beursanalist



Hedenmorgen, 08:45 uur, BNR Radio. De beursanalist:
'Blikken we terug op de beurzen in het Verre Oosten, dan kunnen we misschien een licht hogere opening van de AEX verwachten'
Hedenmorgen, 09:15 uur, BNR Radio. De beursanalist:
'Blikken we terug op het eerste kwartier van de handelsdag, dan valt op dat de maatregelen van ING minder positief gevallen zijn dan ING wellicht had gehoopt'.
Hedenmorgen, 12:00 uur, BNR Radio. De presentator:
'Over enkele ogenblikken onze beursanalist met een terugblik op de opening van de beurzen in heel Europa'.
Hedenmiddag, 17:15 uur, BNR Radio. De presentator:
'Het was een hectich dagje aan het Damrak. We blikken terug met enkele analisten. ING, wat is er gebeurd vandaag'.

Ik word beursanalist, Ik ben dol op terugblikken.
'Leef niet in het verleden, leef in het heden en denk aan de toekomst.' Ik heb geen idee wie deze levensles de wereld in heeft geholpen, vast zo'n onechte positieve management goeroe. Wat een gelul. Leven in het verleden is romantischer en rustiger. Alles staat vast, in het verleden kun je niet rommelen. Dat is duidelijk en wel zo prettig. Het heden is mij te onduidelijk en de toekomst te onzeker. Dus ik word beursanalist.

Volgende week, 09.15 uur BNR Radio
Presentator: 'Michiel Cobben, beursanalist, wat hebben we gezien in het eerste kwartier van de handel?'
Cobben: 'Aha, een goede vraag, dank u daarvoor. We hebben gezien dat er aandelen zijn gestegen, anderzijds, er waren ook dalers. Dit beeld strookt met wat we internationaal zien overigens'
Presentator: 'Aha, en waren er verder nog opvallende zaken?'
Cobben: 'Jazeker, het viel op dat er veel mensen armer en veel mensen rijker zijn geworden. Het is wel vergelijkbaar met alle andere ochtenden'
Presentator: 'Fijn, dank u, mogen we u weer uitnodigen voor onze uitzending in de avondspits? We blikken dan terug op de gehele handelsdag.
Cobben: 'Graag, maar bel niet na zessen, dan slaap ik'

3 opmerkingen:

  1. Beste Schrijvert/ Beursanalist/ directeur,

    U was geadviseerd beide foto's te vervangen. Niet slechts te verwisselen. Wat zijn dit nu weer voor een provocaties?

    Groet JPUK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bedoel natuurlijk: wat een geniale ingeving!

    Groet JPUK

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste JPUK,
    het zijn wat tegenstrijdige adviezen, wat ik begrijp gezien dat u zo vaak van weghelft wisselt.

    BeantwoordenVerwijderen