donderdag 5 november 2009

Met je tijd meegaan - 5 -


'Ik vind dat je een hele hippe broek hebt' zei mijn verovering en ik groeide een beetje. Complimentjes doen het altijd goed bij mij, zeker als ze van jonge vrouwen komen. Sommige zeggen dat mannen simpel in elkaar zitten, als dat zo is, waarom gedraagt niet elke vrouw zich daarna?
'Mijn ouders zijn zo ouderwets, die dragen van die suffe kleren, ze luisteren naar suffe muziek en ze lezen boeken, bwaah. Boeken, zo vorige eeuw, ik walg ervan. En ze willen dat ik ga studeren, ik ben al 22, waarom zou ik nog studeren?' zei ze.
Ik realiseerde me dat ik dubbel zo oud was, zou daar de term mid-life-crisis vandaan komen? Dat je geinspireerd raakt door vrouwen die de helft van je leeftijd zijn?
'U rijdt wel een beetje hard' zei ze. Ik gaf extra gas, de teller klom naar 160.
'Elke keer als je u zegt doe ik er tien kilometer bij' zei ik.
'Dat durft u toch niet' - 170
'Vindt u dat niet gevaarlijk?' - 180.
'U, U, U'   ze ging nu helemaal los en ik, of eigenlijk mijn Porsche, ook.
'Wat is dat voor licht daar achter ons?' vroeg ze.

In de achteruitkijkspiegel zag ik een Belgische politie-auto verschijnen die pogingen deed me bij te houden.
'Als ze die joints en die pilletjes die ik bij me heb maar niet vinden' zei het meisje en ze gooide een doorzichtige zak met marihuana uit het raam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten