donderdag 19 november 2009

Toch weer die drugs.



Gisteren weer een doktersbezoek, een second opinion. Toch enigzins gespannen kijk je naar al die slangen die ze in je lichaam gaan stoppen en die een voor een aan je voeteneinde uitgestald worden. Gelukkig krijg je drugs daaro, dat maakt het draaglijker.

'We gaan met een camera'tje uw lever en uw galwegen eens goed bekijken' zegt de dok, een lookalike van Andy Gracia.
'Mag ik erbij blijven?' vraagt A.
'Alleen als u ook inwendig onderzocht moet worden' zegt Andy.
'Doe maar niet' zeg ik 'niet terwijl ik slaap'. Dit schijnt een grappige opmerking te zijn, maar ik snap hem niet, stomme drugs ook.

Halerwege word ik even wakker. Het camerateam onder leiding van Jacques Cousteau is op ontdekking in mijn ingewanden. Ze schijnen met felle lampen in grotten en spelonken en ze ontdekken wieren, schelpen en vissen waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Ik laat een boer.
'Dat komt van de zuursttofflessen' leg ik uit. 'Aan de bubbeltjes kun je zien waar en hoe diep ze zitten'
Andy drukt op een spuitje en ik slaap weer lekker door.

Een half uurtje later krijg ik mijn zoveelste college maag-darm-leverkunde.
'Nog vragen?' zegt Andy.
'Ja' zeg ik 'Waar kopen jullie je drugs?'

3 opmerkingen:

  1. Wat fijn toch om deze intieme momenten met je te mogen delen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zie ook:
    http://www.zideo.nl/index.php?zideo=6c594b526e673d3d&playzideo=6d5971526e6c303d

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Birgit, het genoegen is wederzijds en anoniem (ik vermoed de heer Puk), hij is hilarisch.

    BeantwoordenVerwijderen