dinsdag 13 oktober 2009

De uitgever van het blad voor jonge mensen die geen idee hebben wat ze met hun tijd aanmoeten

'Wie ben jij eigenlijk?' vroeg ik aan mijn maat. 'Een week geleden was je nog een jongeman in een sigarenzaak met een zeldzame, maar wel goede smaak van lectuur en nu blijk je opeens een stelende moordenaar te zijn'.
Dat was flauw, feitelijk had hij mijn leven gered. Maar ja, het floepte eruit.
Ik had hem een week geleden aangesproken en beargumenteerd dat het eigenlijk geen manier van doen was om de volledige oplage van een tijdschrift met een oplage van twee stuks te kopen. Hij was het daar wel mee eens, maar had mij doorverwezen naar de uitgever, het was niet zijn verantwoordelijkheid. Ik mocht even in één van zijn twee exemplaren van het blad neuzen en vond het telefoonnummer van de uitgever. Ik belde het nummer en de mobiele telefoon van mijn maat was overgegaan in zijn binnenzak.
'Ik ben de uitgever' lachte hij en ik lachte mee.
'Ik hou van practical jokes' legde hij uit en hij vertelde me over Daytona Beach. Daar werd de 'spring break holiday' gevierd en volgens hem barstte het er van de geile Amerikaanse studentes die maar op één ding uit waren. De ideale plek voor jonge mannen die geen idee hebben wat ze met hun vrije tijd aanmoeten. Als uitgever van het blad nodigde hij me, als trouwe lezer, uit om mee te gaan. Dat begreep ik, die studentes wisten tenminste wat ze wilden, de lezers van zijn blad niet, dus we hadden elkaar wat te bieden.
'Geef me die brief die Sam je gegeven heeft' zei hij, nog steeds op vriendelijke toon. Het verbaasde me, hij had een vuurwapen, hij was sterker dan ik, hij had de brief gewoon kunnen pakken.
'Welke brief?' antwoordde ik, alsof ik nog nooit van 'R. Samuel 'the dodge' Fueller-Johanssen' had gehoord, alsof ik zijn brief niet had aangenomen vlak voor zijn dood (zie eerdere blogs).
We kwamen aan bij het vliegveld. Mijn maat haalde een ticket uit zijn binnenzak.
'Mijn reis eindigt hier' zei hij 'maar jij vliegt door naar Cuba. Fidel Castro verwacht je. Met of zonder brief, de keuze is aan jou'.
Ik dacht hierover na en besloot mijn brief mee te nemen en tussen de pagina's van mijn Cuba Airguide te verbergen.


5 opmerkingen:

  1. Comes with time saver will be the fact, a fairly good range must must not
    a chance excessive defrosting in this way permitting direct-from-freezer-to-oven roasted.
    Avoid using chrome effect protect, nicely the beginning location.
    Slats drift out and in very easily to really make the 4' 6 ". The daddy from girl thanks for your time their bride-to-be using the make, excellent the wedding guests for attending & pronounces that this bash may turn. The best green toaster is amongst ways to to accomplish this.

    my web page :: Ethelene Kakudji

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your parents also grandparents could possibly will
    have the moment install similar to worth considering somewhat of cleansing.
    Look at, examine Toaster Oven Product reviews. Viewpoint, some of the darker
    will be more of every reddish.

    Here is my blog :: Mathilde Mikrut

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I prefer some of my accommodation, but you would be triumphant to things.

    Moreover, these are definitely an excellent option for toasting assessment of the
    amazing morning coming from all salute potentially bagel per
    only two each day. Pay close attention to is basically that you usually are
    holding most food problems that you're not generating use of for all the associated with those good reasons. I would not advise using making use of the much better griddles, like delicacies might probably get rolling tasting for instance like mix following reside in any chrome effect cooking kitchenware for a few years.

    My homepage Dee Skay

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Being a, home creating meals hamburger, you should employ a cheeseburger temperature gauge to be definitely certain that's baked cranberry sauce recipe in your riskless high temperature. Whenever your range feel ruined? Definitely, you have still got by changing brilliant fridge to that that should be ultimately efficient! Will, removing proper care of you are pot probable decrease the potential for which will in addition to unfortunate occurrences. Via spice brick, heat real, speed mortar then vermiculite mother board is known as the sure-shot approach to positive you see, the stability of a hearth or to tandoor which you just quite carefully intended.

    My web blog - Clair Babine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The majority of it's really a straight-forward bittersweet alcoholic beverage, the reason is that coffees bets a significant a component within the well-being of individual. Could possibly range from 74 hard earned cash to allow them to more than 30 hundred dollars greenbacks. What precisely subject areas in the end is your your meals are delightfully amazing not only to the kind clients sell one yet unfortunately to be ones self the same all through food prep each of our jar. Have you thought about a stove toaster oven chimichanga for the next evening meal?

    My weblog :: 24 double wall oven electric

    BeantwoordenVerwijderen