donderdag 8 oktober 2009

Pino dus

Bent u wel eens in een Amerikaanse striptease bar geweest? Ik wel. Bent u mijn moeder of heeft u anderszins een hoge dunk van mij, sla dan de blog van vandaag over en lees morgen verder.

Ik was ooit in een Amerikaanse striptease tent. Ik moet het bekennen, want het is nodig om de Pino-connectie duidelijk uit te leggen. Ik was daar samen met een maat, we deden een weekje Florida. De springtime holiday in Daytona zou wereldberoemd zijn en als je jong bent, Amerikaans en wat mee wil maken, dan moet je daar zijn, werd ons gezegd. Het viel zwaar tegen. Er waren wat dronken Amerikaanse studentes die gingen flashen, dat hield in dat als ze dronken waren, dat ze dan hun borsten lieten zien door hun t-shirt op te tillen en luid te gillen. Hun vriendjes riepen dan Yie-haaa en wat een lol. Op een strand in Europa zie je meer en dan hoef je dat gegil niet aan te horen. Dus daar hoef je niet voor naar de US.

Waar je wel voor naar de US gaat, dat zijn de onvolprezen striptease joints. Dat zijn kleine cafe's met harde muziek en vrachtwagenchauffeurs die er ongegeneerd kijken naar meisjes die in hun ondergoed om een paal heen dansen en als je een dollar in de band van hun broekje stopt blijven ze even voor je heupwiegen. Wij durfden na een paar bier wel een dollar te doneren en mochten korte tijd genieten van een prachtig uitzicht en een meisje dat vroeg 'you guys havin' fun?' Nou, dat hadden we wel, yie-haa! Je bent in de USA, dus je past je aan aan de lokale gebruiken, toch?

Ik liep naar de WC van deze kroeg en toen ik mijn handen wilde wassen kwam er een man op me af die zich voorstelde als 'R. Samuel 'the dodge' Fueller-Johanssen'. Een hele lange naam, inderdaad, dat dacht ik ook. Maar ik mocht hem Sam noemen, dat scheelde. Sam vroeg of ik uit Europe kwam, ik zei 'yeah dude, Europe'. Hij vroeg me toen welke kleur Pino van Sesamstraat had in ons land en nadat hij zijn vraag een paar keer had herhaald vanwege het lawaai van het publiek dat alweer een nieuwe stripdeasedanseres op zag komen zei ik. 'Blauw'.

Hij liet me een foto zien van Sesamstraat in de USA en tot mijn verbazing zag ik dat Pino in de USA geel is. Knalgeel, kanariegeel. Sam gaf me een envelop en hij zei tegen me: 'Praat nooit met iemand over de inhoud van deze envelop'. Daarop liep hij de kroeg uit en hij stapte in zijn auto die met een oorverdovende knal ontplofte. Van de schrik viel er een danseres uit haar paal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten