zondag 18 oktober 2009

Hij zong echt vreselijk vals in deze versie

'Ik heb jou door' riep ik, heel hard opeens 'ik heb jou door meisje'
'Wat is er opeens?' vroeg Ché die, nadat ze op het bedje naast me was komen liggen had gevraagd of ik haar rug wilde insmeren met zonnebrandolie. 'Ontspan en kom eens rustig naast me liggen'
'Ik heb jou door' zei ik 'Je wilt me verleiden. Je weet dat ik de halve oplage van het blad voor jongemannen die geen idee hebben wat ze met hun vrije tijd moeten doen lees en dat heeft je op ideeen gebracht, terwijl je weet dat ik een vriendinnetje heb, want ik heb je verteld over het cassettebandje in de huurauto waar ze haar liedjes voor mij op had gezet. He? he? geef maar toe, nou?'
'Hoe kom je daar nou bij' zei Ché. 'We lachen en we kletsen wat en we zijn hier lekker aan het ontspannen met zijn tweetjes, Maar ja, nu je het zegt, ik vind je wel een aantrekkelijke jongen.'
'In dat geval' antwoordde ik 'zal ik het uitmaken met mijn vriendinnetje'.

Ché bracht me pen en papier en ik begon met schrijven. Als het gaat om liefdesbrieven ben ik daar vrij snel in, maar ik had nog nooit een uitmaakbrief geschreven. Ik kwam niet verder dan het cliché dat ik haar niet verder wilde belasten met mijn egoistische natuur en, ook om wat minder vaag te zijn, dat ik het cassettebandje echt ontzettend stom vond en dat haar keuze voor Gilbert O'Sullivan met Matrominy voor mij de druppel was geweest. Hij zong echt vreselijk vals in deze versie.

'Misschien moet je iets specifieker zijn' suggereerde Ché. 'Is het een mooi meisje?'
'Jawel' zei ik 'maar ook niet supermooi'
'Schrijf dat dan, vrouwen waarderen het als je de waarheid vertelt'
Dus ik schreef haar dat haar tanden zo lelijk bruin waren en haar tieten teveel hingen en haar vetrollen zo lelijk over haar broekriem hingen en haar bovenbenen vol met putjes zaten en nog een paar dingen. Feedback is altijd fijn, dan weet je waar je aan kan werken.
Ché had meegelezen..
'Goed zo' zei ze 'je bent een gevoelige jongen en nu staat niets ons meer in de weg'
'Hoho' zei ik 'eerst deze brief posten. Ik ben zo terug'

Ik deed de schuifdeur van het terras open, liep het trapje af naar het strand en botste bijna tegen Sam Fueller Johanssen op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten