donderdag 17 september 2009

Wilders, hou toch die domme bek van je dicht



Wat kost dat nou, die allochtonen? Ik begrijp best dat Wouter en JP de MP terughoudend zijn als het gaat om het beantwoorden van die vraag van Wilders. Ze hebben een publiek imago, een job die ze bij de gratie van de voorkeur van het grote publiek kunnen behouden of verliezen en het zijn beiden ingetogen, diplomatieke mannen. Ze zijn terecht bang voor de discussie die oplaait als de uitkomst bekend wordt.

Heb ik allemaal geen last van. Zeker van dat diplomatieke niet. Ik mag hier gerust schrijven dat ik Geertje Wilders enger vindt dan Janmaat, dommer dan Boer Koekkoek en gevaarlijker dan Le Pen. En het gevaar voor Nederland dat van Geertje uitgaat is groter dan van alle drie deze heren bij elkaar. Ik heb slechts een klein publiekje op mijn hoekje van het net en als ik dat om deze mening kwijt ben, dan moet dat maar.

Ik durf ook de inhoudelijke discussie wel aan met onze geblondeerde Limbo. Ik heb eens een excel sheetje geopend en wat vrijblijvende rekenoefeningetjes gedaan. Er zijn in Nederland ongeveer 2 miljoen niet westerse allochtonen (bron Foquz etnomarketing) het begrotingstekort in Nederland ongeveer 30 miljard dat is 2000 euro per nederlander. Dus die grappenmakerij van die bourkhavrouwen en hun achterlijke baardmannen kost Nederland in 2009 4 miljard. En een beetje. Ik ga er hierbij vanuit dat de gemiddelde bijdrage van een niet westerse allochtoon aan ons Bruto Binnenlands Product hetzelfde is als van elke andere Nederlander. Als Geertje het daar niet mee eens is mag hij bellen, ik heb genoeg argumenten. En als hij betoogt dat als we de niet Westerse allochtonen ons land uit schoppen (naar Limburg deporteren?) dat we dan vier miljard bezuinigen, dan is hij nog dommer dan ik dacht. Of zou hij willen weten wat een niet werkende bourkhavrouw kost en niet geinteresseerd zijn in de BTW afdracht van de Marrokaanse shoarmazaak of de inkomenstenbelasting van de Turkse havenarbeider?

Zelf zou ik wel eens willen weten wat Geert Wilders kost. Niet zijn salaris of dat van zijn fractiegenoten of andere kosten, maar wat is het effect van zijn zielige bangmakerij op de stand van onze economie? Het effect op de blijheid waarmee consumenten door de winkelstraten lopen, het effect op het inkomende toerisme in ons land, het effect op het imago van onze exportproducten, het effect op Nederland als vestigingsplaats voor buitenlandse bedrijven? Kan iemand (die slimmer is dan ik met cijfers) dat eens doorrekenen?

Weer een blog over Wilders, sonde van mijn dure tijd. Kan die man niet eens ophoepelen?

4 opmerkingen:

  1. En als je nou eens een anti-domheid/Wilders demonstratie organiseerde? Waar is die tijd dat we nog de straat op gingen als we het ergens niet mee eens waren? Maak er een leuke en ludieke landelijke aktie van! Kids mee, op de schouder van Vader. Trommels, ratels, houten lepels op pannen, net als vroeger. AKSIE!! AKSIE!! AKSIE!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Birgit, mijn blog heb ik doorgestuurd aan Geert, meer dan een ontvangstbevestiging mocht ik nog niet ontvangen. Bloggen is het nieuwe demonstreren, loop je mee? Aksie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij het oude demonstreren heb ik jullie node gemist, maar ik doe graag mee, altijd in voor iets nieuws en anders ga je je ook maar vervelen achter de pc.

    BeantwoordenVerwijderen