woensdag 16 september 2009

Leden der Statige Generaal

'statige generaal' stond er in de aanhef van de alternatieve troonrede van onze jongste dochter. Ze mochten met hoed naar school, de concierge had een podiumpje in de klas gezet en de kinderen mochten daarop om de beurt hun troonrede voorlezen. Wij hebben een goede lagere school, met veel aandacht voor maatschappelijke ontwikkelingen, rekenen en lezen worden ze geacht thuis te leren. Hier volgt de volledige tekst:

'Leden der statige generaal, ' (het heeft ook wel wat statigs, vindt u niet? MC)
'Op de wereld is veel oorlog en daarom wil ik u vragen alle ruzies met de mond op te lossen. Dus als er wat is, dan niet vechten, knijpen of krabben, of aan haren trekken of bijten, of schoppen, slaan of trappen of bij de keel pakken of spugen ofzo, maar vrede maken en geen oorlog. Dit was mijn troonrede, bedankt'.
Mooi he? Hebben wij opgevoed!

Zelf ben ik maatschappelijk geschoold door Hans Wiegel. De leraren op school waren links, dus ik was rechts en Wiegel ook, dat kwam mooi uit. Mijn vader was ook rechts, deze dissonantie heeft mij lang dwarsgezeten. Gisteren kwam Hans Wiegel met een oproep aan de VVD om met Wilders samen te werken. Het orakel is nu definitief gevallen wat mij betreft. Mijn oude held wil samenwerken met een gefrustreerde geblondeerde Limbo, met een achetrlijke religie. Voortaan luister ik alleen nog maar naar mijn kinderen.

6 opmerkingen:

  1. Met de mond oplossen. Neem nog een hapje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uitstekende troonrede. Wanneer bestijgt jouw dochter de troon?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Margriet: het is maar een kind hoor.
    @Viktor: Dat zal nog wel even duren, een ander kind uit de klas had de wedstrijd gewonnen (alles is een wedstrijd in de klas, anders zijn ze te beroerd om iets te doen) met een vurig pleidooi dat iedere Nederlander een dier uit het asiel moet halen. Wij hebben al goudvissen, dus het huis is vol. Is een hond iets voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zelf een hond, als ik mijn omgeving mag geloven. Een vuile. En ik moet mezelf uitlaten, dat ook nog, dus nee, bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen