donderdag 10 september 2009

Vandaag heet dit blog: zakenman worden

Schrijver worden is leuk, dit blog bijhouden leuker dan ik vooraf had gedacht (VF, nogmaals dank voor de tip), maar vandaag heet dit blog voor een keer: Zakenman worden. Een blik in mijn agenda: morgen loop ik een rondje golf door de zandduinen van de Utrechtse Heuvelrug met wat 'vrindjes' (= mensen aan wie ik geld verdien en vice versa, morgen een verslag uiteraard) volgende week zit ik aan bij een diner met Mark Rutte (ik zal hem mijn TV format 'lijsttrekker zoekt vrouw' proberen te verkopen en uiteraard op mijn blog weer verslag doen) en vandaag had ik een uiterst amusant sollicitatiegesprek met de heer F.

F. komt oorspronkelijk uit India, Ik kan op dit blog vrijuit over hem schrijven, er komen 1 miljard mensen uit India en F. is niet eens echt de eerste letter van zijn achternaam, dus u kan niet weten wie ik bedoel. F. is zo bescheiden dat hij pas na drie keer aandringen gaat zitten, mijn aanbod voor een tweede kopje koffie accepteert met de woorden 'what a friendly gesture, i would indeed very much like another cup of that lovely coffee' en als hij de secretaresse die dit voor hem verzorgt aankijkt bloost ze. Zo'n man dus.

'In Sales i alway go for the kiel' zegt hij in zijn bijna accentloze Engels. Ik moet wat terugzeggen, dus ik vraag me in moordtempo af wat hij bedoelt. The Kiel, is dat een managementtheorie die ik niet ken? Die niemand in Nederland kent? Is 'The Kiel' het geheim van de opkomende Aziatische economieen?
'Ah, you mean the kill' zeg ik als het eindelijk tot me doordringt. Deze man is niet alleen bescheiden, hij is ook nog eens topverkoper. Ik ga hem plaatsen bij mijn beste klant, daar gaat hij een hoop omzet scoren en bonussen verdienen. Gaan we volgend jaar met zijn drieen een rondje golven. Gaat u mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten