dinsdag 1 september 2009

De Kwikfitflop

Gisteravond Gordon Ramsey gezien? Ik wel, conclusie: een kok moet streng zijn en duidelijk en op zijn strepen staan, anders loopt iedereen over hem heen. Ik realiseer me dat ik mijn hele leven al te soft ben geweest. Dat gaat vanaf vandaag veranderen en met nieuw elan stap ik de auto in. Bedankt Gordon.

Net beneden Utrecht: een lekke band. Wel godverdegodver en ik moet nog helemaal naar Eindhoven. De ANWB helpt me en de volgende dag stap ik de KwikFit binnen.

'Drie dagen geleden heb ik hier nieuwe voorbanden gekocht' zeg ik met harde stem, zonder op de rij voor me te letten. 'Gisteren een lekke band, dus regel het maar en ik heb haast. Dat geintje van gisteren heeft me al genoeg tijd gekost.'
Ik glimlach nadat ik ben uitgesproken, dat zie ik Gordon Ramsey ook altijd doen.
De baliemedewerker van Kwik Fit (een beroeps, geen uitzendjongen want hij heeft zijn naam geborduurd op de borst van zijn overal) vraagt me om mijn bonnetje 'voor de garantie'.
'Heb ik niet' zeg ik. Hele zinnen maken is zinloos, paarlen voor de zwijnen zelfs.
'zonder bonnetje geen garantie, dat kan niet voor het systeem' zegt hij.
Wat er de minuut erna gebeurde kan ik niet op internet zetten. Gordon Ramsey zou trots op me geweest zijn, dat wil ik er wel over kwijt. En verdomd, het werkt.

'Achmed, help jij die meneer even met voorrang' zegt de Kwikfitter bleekjes. 'Tis garantie'
Achmed haalt mijn band eraf, terwijl ik van mijn overwinningsroes geniet.
'Ies niet garantie' roept hij opeens naar zijn collega 'Spajker, kajk maar' roept hij en hij laat een dikke roestige spijker zien die hij uit mijn band getrokken heeft.

'Meneer' zegt de Kwikfitter 'met die spijker heeft u hooguit honderd meter gereden. Maar maakt u zich geen zorgen, bij Kwikfit doen we daar ontspannen over. Het valt onder de garantie. Wilt u een kopje koffie terwijl we het in orde maken?' Achter een deur lacht een vrouw.

'Nee dank u' zeg ik en ik loop naar buiten. Als ik die Gordon Ramsey tegenkom heeft hij een probleem.

1 opmerking:

  1. Ik snap niet helemaal wat Ramsay nou verkeerd gedaan heeft. Je BENT met voorrang behandeld, en terwijl je GEEN garantie hebt, heb je TOCH een gratis geplakte band. En het probleem is waar??
    Die van die goudvis is ERG leuk.
    XX B

    BeantwoordenVerwijderen