dinsdag 29 september 2009

Mijn lot ligt in handen van hogere machten

Geachte Staatsloterij,

Middels deze open brief op mijn blog solliciteer ik hierbij naar de positie van winnaar van de hoofdprijs.

U zult in mij een enthousiaste ambassadeur van uw loterij treffen die de positieve effecten en de reclame die uitgaat van een hoofdprijswinnaar ten volle zal uitdragen. Ik zal feestjes geven*) en de hele dag blij kijken en iedereen die mij vraagt wat er met me is gebeurd die zal ik vertellen over wat een geweldige organisatie die Staatsloterij is.

U zult wellicht denken, die Cobben, die heeft een eigen bedrijf, een eigen huis en zelfs een sloep, waarom nou juist hem dat winnende lotnummer toekennen? Inderdaad, ik ontken dit alles niet, echter wil ik er wel op wijzen dat in Loosdrecht veel mensen een veel duurdere sloep hebben, mijn huis slechts bescheiden van omvang is in vergelijking met de huizen aan de andere kant van het dorp en dat de business momenteel zeer zwak is.

Belangrijker echter is dat u, Staatsloterij, een mogelijkheid geboden wordt om Nederlands cultuurgoed te behouden. Volgens mij staat het wel ergens in uw statuten dat u dat doet,
cultuurgoed behouden. Of anders zou het erin moeten staan. Het zit namenlijk zo, ik moet hard werken om mijn aardse bezittingen te behouden en mijn uitbreidingsplannen te verwezelijken. Zo hard zelfs dat het voltooien van mijn manuscript er ernstig onder begint te leiden.

Mijn lotnummer is bij u bekend, mijn lot ligt in uw handen, ik hoop dat u mij niet teleurstelt!

mvg,


Michiel Cobben

*) onder voorbehoud van prijzen lager dan Euro 2,5 mln


4 opmerkingen:

  1. U heeft gelijk:
    Google hits "schrijver armoede": 79.400
    Google hits "directeur en armoede": 382.000

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Anoniem,
    Zelf doe ik altijd pas onderzoek nadat ik mijn standpunt heb bepaald, zo weet ik zeker dat ik alleen die feiten aanhaal die mijn standpunt onderschrijven. U doet zelf uitsluitend onderzoek en neemt geen eigen standpunt in, geen wonder dat u anoniem wilt zijn, het past bij uw karakter.
    Michiel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Google hits "kort lontje": 39.700
    Google hits "ach zo erg is het nu ook weer niet": 663.000

    BeantwoordenVerwijderen