vrijdag 11 december 2009

Fantaseren


Zomaar erop los fantaseren en een beetje dagdromen in de file of achter je PC is voor amateurs. Profi's zetten hun creativiteit gericht in.

Vandaag fantaseer ik over de nieuwe Ikea. Of de nieuwe Google. Zoals de oprichters van Ikea en Google zel fook deden, maar dan twintig of dertig jaar geleden. Ik denk niet dat ze spijt hebben van hun dromen en dat ze er ook actie op genomen hebben. Ik geeft direct toe dat het mij in materiele zin van den vleze gaat de laatste jaren (dit jaar uitgezonderd) maar ik zou graag een tycoon zoals de oprichters van deze mooie bedrijven willen zijn. Zaak is om goed te voorspellen waar iedereen zich over twintig jaar mee bezig houdt. Je moet niet proberen de goudmijn te vinden, pikhouwelen en zandzeven verkopen is slimmer.

Over twintig jaar... neem je op je vrije dag een pilletje, die brengt je in dromenland en een uur later word je wakker met het gevoel dat je:
- zojuist de beste sex van je leven hebt gehad
- je de hele wereld aankan
- iedereen op de wereld jou aardig vindt en jij iedereen op de hele wereld aardig vindt.

Mijn Utopia bevalt me wel. Helaas heb ik geen verstand van drugs. Ik surf naar http://www.binckbank.nl/ en koop een mandje aandelen Glaxo, Pfizer en Bayer. Volgt u mij maar, anders moet u over twintig jaar zeggen 'had ik toen maar ...'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten