donderdag 16 april 2009

Well, there you are

J. en C. uit de UK, beiden soort van in het medische werkzaam, zijn in Nederland om hun onroerend goed portefeuille af te stoten. Tijdens hun vorige bezoek raakten ze al hun vloot kwijt en behalve dat zitten ze boordevol met adviezen voor mij die ze ook al kwijt willen. Dat ik maar goed moet uitrusten, het is toch niet niks wat ik had en dat ik vooral goed naar mijn lichaam moet leren luisteren. Ja, Ja, mijn lichaam heeft trek in patat en als ik J. een sigaret zie opsteken kan ik me bijna niet bedwingen. Ik luister maar even niet naar mijn lichaam, dankuwel, ik ben getrouwd en ik heb een vrouw die al naar mijn lichaam luistert. Dan raak je ook wat minder snel uitgepraat.

'Leuk, je blog', zeggen J. en C. 'Komen wij er morgen ook in voor?' Goede vraag, maar ze vergeten dat creativiteit zich niet laat sturen. Creativiteit is een samenspel tussen enerzijds je geest, die beelden uit zowel je herrinering als je waarneming opdist en anderzijds je woordvindend vermogen, dat er een verhaal van maakt. Als schrijver kun je slechts naar je geest luisteren en hopen dat je er wijs uit kan worden. Je geest gebieden een beeld op te roepen kan niet, onmogelijk, slechts broodschrijvers van laag allooi wagen zich hieraan. Ik luister in dit proces trouwens liever naar de geesten van anderen. Mijn eigen geest is te klein en mijn woordenschat te gering om dagelijks een blog mee te vullen.

'De kinderen bekvechten al in het Engels' zeggen J. en C. trots. Ik beaam dat ik dat heel erg knap van ze vind, na een paar maanden in de UK. En ik denk, 'well there you are, there might be a story there!'
Kind 1: 'you, child of an owl'
Kind 2: 'Puh, you are an undercrawler'
Kind 1: 'i'll tell mom and dad'
Kind 2: 'clickspane, half moon!'

1 opmerking:

  1. Well what a nice weblog and we are glad you are not far from the truth and have listened to our good advice! By the way you are in my weblog too. Bye bye J and C

    BeantwoordenVerwijderen