woensdag 15 april 2009

Mijn beste idee sinds jaren

Opeens, in de helderheid van deze vroege morgen viel mij het idee binnen. Ik denk dat echt goede ideeen altijd in de echt vroege morgen komen, bij voorkeur rond zes uur a.m. Dan vallen ze op een maagdelijk, onbeschreven brein, nog niet verpest door dagelijkse gedachten zodat het idee direct al beter tot zijn recht komt. En ook omdat het brein dan het best uitgerust is en creativiteit, zo weten wij allen, treedt pas in werking als het brein in opperste ontspanning is.

Vanmorgen dus, in alle vroegte, viel mij een, al schrijf ik het zelf, geniaal idee binnen. Ik gooi mijn manuscript weg en begin, geheel blanco, opnieuw. Niks over een man met een crsisis, weg ingewikkeld plot en literaire gelaagdheid, mijn idee is te simpel om waar te zijn. Ik ga een dieetboek op de markt brengen. Is al eerder gedaan zegt u? Wat bent u toch beperkt in uw gedachten. Dieetboeken zijn van alle tijden, net als dikke mensen. Dieetboeken helpen ook helemaal niet, dat is het geniale eraan. Dikke mensen blijven ze kopen, ze jo-jo-en wat met hun gewicht, worden nog dikker en gaan op zoek naar een nieuw boek. Sonja Bakker kennen ze nu allemaal wel en in dat gat spring ik. Weet u hoeveel boeken Sonja Bakker vorig jaar verkocht? U heeft geen idee, nou ik wel. Genoeg, laten we het daar maar op houden.

Voor hen die denken dat ik geen verstand van dieeten heb, hierbij het volgende: In anderhalve week tijd is mijn BMI gezakt van 'overgewicht' naar 'normaal gewicht'. En niet zomaar een beetje, ik zit nu midden in de schaal 'normaal'. Hoe ik dat gedaan heb? Wacht maar tot mijn boek uitkomt, Euro 29,95 in de betere boekhandel. Of boek me voor een workshop, eventueel speciaal ontbijttarief (vanaf zes uur in de ochtend) is bespreekbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten