donderdag 9 april 2009

Dag Dokter, Dag.


Patient: 'Dokter, ik ben dood'.
Huisarts: 'Weet u het zeker?'
P: 'Weet ik wat zeker?'
H: 'Dat stukje waar u zei 'ik ben dood' weet u dat zeker?'
P: 'Ja. Mijn hart is gestopt. En mijn ademhaling ook. Zelfs mijn neus loopt niet meer'
H: 'Wat hielp de vorige keer ook al weer zo goed? Paracatamol toch? Neemt u dat maar'
P: 'Is dat niet een beetje laat dokter?'
H: 'Hmm.. inderdaad, ik zal wat sterkers voorschrijven, het recept ligt bij uw apotheek'
P: 'dokter, luistert u eigenlijk wel?'
H: 'maak een afspraak via mijn assistente. Of bel als je ongerust bent'
P: 'dokter, u bent eigenlijk een ongelooflijke LUL. En er groeien lange haren uit uw neus, weet u wel hoe lelijk dat is?'
H: 'Ik snap dat je ongerust bent. Neem paracetamol en bel morgen gerust nog eens.
P: 'Dokter, tabee, ik hoop dat er een hemel is, praten we daar verder langs elkaar heen'
H: 'Ik zal zorgen dat er een recept voor iets sterkers bij de apotheek ligt'
P: 'Dat lijkt me geweldig Dok'.

3 opmerkingen:

  1. Chiel, sterkte met die dokters. En met je gezondheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tijd om de dokter te verlaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor jullie zorgen, de dokters die ik nu heb zijn prima. En op de blog van vandaag kun je lezen hoe het met de huisarts is afgelopen...

    BeantwoordenVerwijderen