donderdag 23 april 2009

Ik en de verteller

Ik ben mijn manuscript aan het herschrijven en, om alle vormen van vreemde perspectief-wisselingen te vermijden, schrijf ik het geheel in de ik-vorm. Dan vallen er opeens een aantal puzzelstukjes op zijn plek. Een monnikenwerkje, want misschien komt het straks wel weer terug in de derde persoon. Dubbel werk, maar dan zijn wel alle foutjes eruit. Alle creativiteit is nu uit mij gewrongen, excuses. U, als bezoeker van mijn blog, lijdt hier onder. Ik kom vandaag alleen nog maar tot wat woorden, de fut is eruit. Morgen hopelijk weer een verhaaltje. sorry.

De warmte van de zon
De geur van het gras
De koe in de wei
De wind in mijn haar
Woorden zijn mooier dan zinnen,
gedachten mooier dan woorden,
gevoel mooier dan denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten