zaterdag 11 april 2009

Beter goed gejat dan slecht verzonnen



Herrinert u zich deze nog?


Eerste Shot: Man zit in ziekenhuis op rand van het bed, haalt wat kaarten van de muur. Nieuw shot: Vrouw zet kinderen in auto en rijdt weg. Nieuw shot: Man krijgt een hand van de dokter. Nieuw shot: Vrouw loopt naar ingang ziekenhuis, kinderen rennen voor haar uit. Nieuw Shot: Omhelzing aan bedrand, inzoomen detail: traan in ogen van man. Nieuw shot: Auto stopt voor huis, hele gezin stapt uit. Eindshot: Man zit op bank, kinderen keurig gekamd om hem heen. In de keuken pruttelt de koffie. Letters in beeld: Douwe Egberts koffie, lekkere koffie.

Oh ja, sommige lezers maken zich zorgen over mijn gevoelens richting mijn huisarts. Dat hoeft niet, het voordeel van iets opschrijven is dat je het daardoor deelt en dus ook kwijtraakt. Therapeutisch schrijven, inderdaad.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben blij dat je de episode Huisarts nu echt verwerkt hebt. En een plekje gegeven. Stukje duidelijkheid dus. Ik bedoel maar, zoiets van dat je wel weet wat ik zeggen wil. Toch? Ik begon me eerlijk gezegd een beetje zorgen te maken. That's all.
    Maar goed... en dan is er koffie.
    XX Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het duurde even en inderdaad, het is over. Vanaf vandaag is het onderwerp weer 'schrijver worden'.

    BeantwoordenVerwijderen