woensdag 29 april 2009

Sex, drugs en rock and roll

Mijn blog levert mij veel op. In Euro's nul komma nul, wel levert het mij waardevolle inzichten op over welk schrijfseltje werkt en welk niet. Dit blog heet schrijver worden en dat is wat ik aan het doen ben, ik sta in de leerstand. Ik leer dat het ene artikeltje veel reacties oplevert, het andere niet. Sommige artikeltjes krijgen weken later nog hits, andere sterven eerder. Ik publiceer hier de zes regels van de blogger, gebaseerd op een paar maanden ervaring, met als resultaat dat ik op sommige dagen wel 15 (vijftien!!) hits krijg:

1 - ververs dagelijks, maak je lezers verslaafd, zorg dat ze terugkomen.
2 - elk verhaal, dus ook elke blog, heeft een punt, een bedoelingkje. Zomaar wat wegbloggen is niet ok.
3 - maak je eigen rol in het verhaal klein en bescheiden. Je boosheid afreageren bijvoorbeeld op een huisarts die je anderhalf jaar lang met buikpijn laat rondlopen is niet ok. Het wekt de indruk dat je gefrustreerd bent en je wekt geen sympathie.
4 - zorg voor de juiste tags (zoekwoorden), een goed plaatje en de juiste titel van je blog. Zo koos ik vandaag voor de titel 'sex, drugs en rock and roll' en een mooi plaatje. Het slaat nergens op in dit verband, het is om iets aan te tonen, namenlijk dat u dit blog leest, klopt he?. Sorry.
5 - niet te serieus. Dus is de blog van vandaag mislukt. Tenzij u zelf blogt.
6 - doe een belofte: bv: morgen komt er iets heel leuks, speciaal voor francofielen.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben geloof ik al verslaafd, EN Francofiel, dus ga ik je blog nu als homepage instellen, zodat ik hem meteen zie EN dan heb jij weer meer hits/dag EN zijn we allemaal weer happy, eh heureux.
    Birgit

    BeantwoordenVerwijderen