vrijdag 3 april 2009

Think Big Start Small - ik word webhulpje van Kluun!

Kluun vindt mijn blog leuk. Dat is leuk want ik vind zijn boeken erg leuk. En om het nog leuker te maken nodigt hij me uit om sitewriter te worden van zijn website the Nightwriters.
'Kun je ongeneerd je eigen werk pluggen, schrijvers ontmoeten en je krijgt een backstage pas voor alle Nightwriter bijeenkomsten.' zegt hij. Wereldberoemd in Nederland en niet eens nummeronderdrukking op zijn mobiel.
Webhulpje van Kluun, Herman Koch, Saskia Noort en andere beroemdheden. Denieuwsberichten bijhouden en eens per week zo'n beetje, een stukje van mijn hand publiceren op de website van Nightwriters. Webhulpje, je moet klein beginnen, hoewel ik liever groot begin. Daar komt de eerste mail. 'Webhulpje, wil je voor morgen alvast schrijven dat ze een CD kunnen winnen van Herman Pouderoyen'. Wie? Herman Pouderoyen, die dus. Ik verdiep me in de voor mij onbekende artiest, lul een stukje bij elkaar en mail het terug. Toch wel echt werk. Soort van onbezoldigd eigenlijk. En deze week nog een stukje? En Kluun zit in de kroeg de gevierde schrijver uit te hangen, terwijl ik schrijf. Wat doe ik fout? Oh ja, ik wilde schrijver worden en mezelf uitdagen en onderaan beginnen. Think Big Start Small, dat werk.

Hier is mijn bijdrage:

NIET IN DE WINKEL VERKRIJGBAAR, BIJ NIGHTWRITERS TE WINNEN
Herman Pouderoyen is een singer songwriter wiens liedjes zijn voorzien van teksten die wij Nightwriters zo goed vinden, dat het ons vorig jaar heeft doen besluiten om voor het eerst in haar bestaan deze liedjesschrijver tot het gilde der Nightwriters te laten toetreden. De nieuwste CD van Herman heet ‘Niet in de winkel verkijgbaar’ en werd 28 maart bij Nightwriters gepresenteerd. De cd is, inderdaad, niet in de winkel verkrijgbaar, maar uitsluitend via
www.nietindewinkelverkrijgbaar.nl. Twaalf nummers waaronder een zeer eigenzinnige bewerking van Brel's Les coeurs tendres, Harten, een ode aan de Utrechtse Hardebollenstraat en een liefdeslied voor Sylvia Kristel. En, voor doorgeluisterde Pouderoyen-fans, gouwe ouwen als De Lust en Goede Vriend in nieuwe jasjes. Wij van Nightwriters geloven dat deze CD een groot succes wordt, ondanks de gebrekkige verkrijgbaarheid. De directie van Nightwriters keek Herman vriendelijk aan en jawel, we mogen een paar CD’s weggeven, 3 om precies te zijn. Dit is wat je er voor moet doen: Volgens Herman zelf kan iedereen na het beluisteren van zijn CD vriend van vijand onderscheiden, lees maar na op zijn website. Waardevol CD’tje dus. Maak de slagzin af en leg uit waarom jij dat onderscheidend vermogen moet aanscherpen. Kies je altijd de verkeerde vriendjes, de verkeerde baan of reïncarneer je steeds in het verkeerde lichaam? Mail je antwoord naar info@nightwriters.nl en win de CD.

Ik wil vriend van vijand kunnen onderscheiden en dus die CD van Herman Pouderoyen hebben, omdat …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten