zondag 1 maart 2009

'Actief herstel'


Als aspirant schrijver ben ik altijd alert op inspirerende teksten. Zo ook vanmorgen. Met mijn hartslag op 180 en de smaak van ontbijtresten die mijn maag wilden verlaten in mijn mond riep de spinning instructrice 'actief herstel!' door haar microfoontje. Dit was haar teken dat het beentempo omlaag mocht en de weerstandknop van de fiets linksom gedraaid. Ik vond het twee gewone woorden maar ook een schitterend paradoxaal klinkende combinatie, actief herstel. Ik had me niet besefd dat onze fitnessdame literair talent had. Een minuut geleden was ze nog aan het meezingen, haar favoriete nummer heet 'voodoo child'. Ze kan beter beter fietsen dan zingen maar beiden doet ze beter dan ik.

Ik bedacht dat ze bij de opleiding voor spinninginstructrice les krijgen uit een boek, geschreven door een schrijver met een grote geest en dat boek heet 'actief herstel'. Ik ga het kopen. De inhoud zal wel niet interessant zijn, ik vermoed dat het gaat over de afbraak van melkzuur in het lichaam, maar de titel is een roman waardig en zal een mooi plaatsje in mijn boekenkast krijgen.

Ik ging douchen, ik at een banaan en plofte uitgeput op de bank. Mijn lichamelijke activiteiten voor vandaag zaten erop. Actief herstel, zou er een mogelijkheid zijn die fantastische woorden in mijn boek op te nemen? In gedachten dwaalde ik door mijn manuscript. Ik werd onderbroken door A. 'De keuken is nog een zooitje en jij zit te niksen' zei ze.
'Niksen?' reageerde ik 'pas op, ik ben bezig met actief herstel'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten