dinsdag 24 maart 2009

Geen Harley

H., een ouwe schoolvriend en nu ook veertiger, belt me en zegt 'Man, gefeliciteerd! Bijzonder, hoor: geen Harley maar creatief met pen.'

De voordelen van een Harley Davidson tegenover een hobby als schrijven zijn te veel om op te noemen. Ok, toch een voorzichtige poging. Op een Harley maak je indruk op jonge vrouwen, terwijl boeken alleen door ouwe van dagen gelezen worden. Een Harley glimt mooi en een boek kun je niet naar kijken, op die van Saskia Noort na dan. Een Harley geeft de buurman de indruk dat het heel, heel, heel erg goed met je gaat en als je schrijft vraagt iedereen of het wel goed met je gaat. Met een Harley kun je op een motorclub en schrijven doe je, saaiig op een kamertje wanhopig versuft, in je eentje. Meer redenen weet ik niet, ze zijn er zeker. U mag ze kwijt als u wil onder reacties.

'Ik moet wel, ik heb geen mottorrijbewijs' zeg ik tegen H.

1 opmerking:

  1. de voordelen van een grote stoere dure rode auto voor een oude vrouw zijn hetzelfde, daarmee maak je indruk op jonge mannen.

    BeantwoordenVerwijderen