zaterdag 28 februari 2009

Inspiratie uit google

Schrijven is inspireren. Maar om te inspireren met je eerst zelf geinspireerd zijn. Vindt u na het lezen van deze zin dat ik het woord inspireren te veel gebruik? Ik wel en zo leer ik weer een beetje beter om schrijver te worden, maar ik pas het niet aan. Er staat precies wat ik wilde zeggen en dat gaat nu even boven de vorm. Om te inspireren moet je dus eerst zelf geinspireerd zijn. Hoe pakt een schrijver dat aan? Tijd voor research, ik ben dol op googelen.

Drugs? Nee, Bomans nam hooguit een kop thee en een paar tumtummetjes (en een pakje sigaretten denk ik, maar dat vertelt hij niet in het interview waar ik op stuit (sorry, link kwijt)). Muziek? Nee, ook mis, geen hits op google, dus bestaat niet. Ik lees een interessant artikel over Reve, die zou De Avonden gewoon overgeschreven hebben van de radio... mag tegenwoordig iedereen zomaar alles op internet zetten? Ze schrijven er ook bij dat het uit onderzoek is gebleken. Namen en rugnummers graag en anders kappen met jullie site. Of ben ik de enige die weer van niks weet? Toch beter moeten opletten bij Nederlands destijds.

Zelf schrijf ik, als ik straks klaar ben met bloggen en met mijn boek begin, gewoon een stuk uit de bijbel over. Tegen de tijd dat mijn boek uitkomt leest toch niemand die meer, ontdekking uitgesloten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten