donderdag 12 maart 2009

Felicitatie en sollicitatie

Beste Marieke Verhoeven en Gijs Schunselaar,

Gefeliciteerd met jullie beider benoeming tot adjunct directeuren van stichting CPNB. Ik lees op de site van jullie stichting dat jullie allebei de kwaliteiten hebben om het Nederlandse Boek nog meer te Propaganderen dan nu al het geval is. Jullie beschikken beiden, zoals dat heet in carrierejargon, over doorgroeipotentie. En dat is goed nieuws voor het Nederlandse boek.

Ik voorzie wel een probleem en dat is het machtsvacuum waar de stichting in dreigt te vallen met het aanstaande vertrek van jullie beider baas, good old Henk Kraima. Wie gaat er straks in dat gat springen? Jullie allebei tegelijk? Dat wordt dringen en ruzie. Een buitenstaander? Die heeft niet een maar twee potenzagers in zijn team en dat overleeft niemand. Er moet nu snel iets gebeuren. Ik zie het al voor me, begin volgend jaar. Marieke nodigt alle betrokkenen uit voor een werklunch en maakt het thema van de boekenweek 2010 bekend. En ze vertelt er als verassing bij dat het boekenweekgeschenk dit jaar door een debutant geschreven wordt en wel door Michie..
'Dat zou ik bekend maken' roept Gijs dan en hij duwt Marieke van haar zeepkist. Dat wordt genant Marieke en Gijs, dat gaat niet werken.

Geen nood, ik heb de oplossing of eigenlijk, ik ben de oplossing. Neem mij. Ik laat jullie gewoon je gang gaan, kijk soepel naar declaraties en ben slechts een dag in de maand aanwezig. De rest van de tijd ben ik aan het schrijven. Ik reken daarvoor een half directeurssalaris, jullie mogen de leuke klusjes gewoon zelf blijven doen en het Nederlandse boek kan onverdroten doorgepropagandeerd. En daar ging het toch om?

Ik kan eventueel snel beginnen, stuur mijn contract maar via mijn weblog: http://schrijverworden.blogspot.com/

O ja, dit is een open brief, ik heb helaas zelf geen podium om deze brief uit te dragen. Mijn weblog is nog maar net gestart. Zetten jullie hem even op jullie site?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten