zaterdag 7 maart 2009

Een dag niet geblogd ...

... is een dag verder verwijderd van mijn geambieerd schrijverschap. Ik heb me voorgenomen elke werkdag een blog te publiceren zodat ik mijn geslepen pen geen kans geef bot te worden, ik mijn zelfdiscipline daarmee stimuleer en omdat ik het leuk vind. Eigenlijk is dat laatste het belangrijkste, de eerste twee redenen schreef ik erbij voor het serieuse tintje. Alleen maar leuk, dat is toch inhoudsloos? Ik had ooit een collega die vond alles leuk. Klanten bellen? Ja leuk. Administratie bijhouden? Ja leuk. Bureau opruimen? Ja leuk. Bureau schoonlikken zonder bah te zeggen? Ja leuk. Uiteindelijk werd hij uit het bedrijf gezet omdat hij geen ruggegraat had volgens het management. Dat vond hij niet leuk. Ik dwaal af, zo word ik nooit schrijver.

Gisteren dus niet geblogt. Excuses? Komen ze: eerst in een vliegtuig gezeten zonder internet, daarna geluncht met wijn en toen uitgerust, vervolgens aangekomen in Vallee de Reuzen, alwaar ook geen internet. Helpdesk gebeld van Orange.fr die beweerden dat het aan mij lag, waar ik boos om werd. Dat komt omdat ik schrijver aan het worden ben en daarom mijn schaamte van mij af heb geworpen en dus kritiek te persoonlijk opvat. Toen ik dat in het Frans probeerde uit te leggen aan Sahib van de helpdesk, die voor een Fransman overigens heel erg Afrikaans klonk, brak ik mijn tong over alle naamvallen en toen internet het eindelijk deed was het tijd voor het diner. Ik ga ver, maar een Franse maaltijd onderbreken om te bloggen, gaat zelfs mij te ver. Toen we eindelijk de dis verlieten was de dag voorbij, een vermoeiende dag zonder blijvende herrinering in de vorm van een blog op het net. Ik hoop dat u mijn redenen begrijpt en me vergeeft.

Ok dan, een goedmakertje. Ik ben in het vliegtuig begonnen aan 'Het tulpenvirus' van Danielle Hermans. Ik heb Danielle Hermans ontmoet bij Paul Sebes en van haar begrepen dat haar debuut inmiddels aan zeven landen is verkocht. Wauw. Maandag zal ik op deze blog een recensie schrijven als u belooft nooit meer over mijn blogloze werkdag te beginnen. Tenzij u een ander voorstel heeft, laat het dan weten onder reacties. Uw bureau schoonlikken hoeft u niet te suggereren, dat doet u zelf maar. Bah.

1 opmerking: