vrijdag 13 maart 2009

Naar de dokter

'dokter, luister. Ik heb het idee dat het helemaal niet goed met me gaat'
'....?'
'Nou bijvoorbeeld gisteravond, ik zit gewoon een late film te kijken over een gezin en toen ging de moeder van dat gezin dood en toen kreeg ik last van mijn oog, er liep een traan uit'
'....?'
'Terms of endearment, ja. Emotioneel, ja, daar heeft u gelijk in. Maar dat is toch niet normaal? Dokter kijk eens, ik ben een zakenman, ik ga over geld en belangrijke dingen, dan wordt je toch niet emotioneel van een beetje film, het moet haast wel iets ernstigs zijn. Ben ik te laat? Is er nog iets te redden? Kan mijn boek nog uitkomen voordat ik onder de grond lig?'
'....?'
De laatste tijd? Nou ik ben een boek aan het schrijven over een man die zijn hele leven rijkdom nastreeft en vervolgens zwaar onderuit gaat omdat hij zijn emoties te lang heeft onderdrukt. Inderdaad, fantasie, fictie, ha ha'
'...?'
'Rustig aan doen? Dok, weet u wel dat er een kredietcrisis gaande is? En dat ik op internet gezegd heb dat ik een boek wil uitbrengen, dat schept verplichtingen snapt u wel?
'...?'
'En niet een serieuze oogaandoening? Hmm, dus het is niet ernstig. Hoe zegt u? normale reactie? Ah, bedankt dokter, ik was wel erg geschrokken. Dit lucht me wel op zeg'

3 opmerkingen: