maandag 19 april 2010

En waar is Wouter Bos de hel etijd?


'We asked for cash, not ash' - zei Wouter Bos, voormalig Minister van Financien van Nederland en thans onze speciale afgezant tijdens de onderhandelingen over de teruggave van enkele miljarden Euro's die in IJsland zijn bevroren.
'OK, geld terug en anders hou ik net zo lang mijn adem in tot het is teruggestort', voegde hij er aan toe.

Eerder had hij al gedreigd dat IJsland niet meer mee mocht doen met voetballen, maar dat had niet gewerkt. IJsland heeft zich nooit voor een eindtoernooi weten te plaatsen. Twee weken geleden won het vriendschappelijk met 2-1 van de Faroer eilanden. Ook had Wouter gezegd dat IJsland niet meer mee mocht praten met de Europeese regeringsleiders. Ook dat maakte de IJslanders niks uit, dat deden ze namenlijk al niet. Foutje van Woutje.

'Cohen hoeft straks minder te bezuinigen na stunt van Wouter Bos'. Misschien iets te lang voor een krantenkop, maar dat was de insteek. Stiekum vergaderen in Reykjavik, oplossing vinden en met een paar miljard in de portemonnee terug naar Schiphol. En de PvdA zou de grootste verkiezingswinst behalen sinds Ome Joop. Allemaal dankzij Wouter.

Wouter voelde zijn wangen rood worden. De lucht in zijn longen bonkte en beukte en wilde naar buiten. Hij kon het niet geloven, die IJslanders zouden toch wel inbinden? Maar nee, hoestend en proetsend moest hij opgeven en als troost kreeg hij een glaasje water. Maar zijn gastheren keken zo vrolijk niet meer.

'Jullie vastelandbewoners denken dat jullie alles maar kunnen maken' aldus IJslands minister Koelkast Koelkastson. 'Dat truukje met je adem inhouden tot je je zin krijgt kennen we hier ook. Kijkt u maar eens naar buiten'
Door het raam van het Ministeriegebouw zag Wouter dat een lange, dunne rookpluim die de hele dag boven een vulkaankrater had gehangen nu weg was.
'We houden net zo lang in totdat jullie ons die schuld hebben kwijtgescholden' zei Koelkastson.
'Ik hou niet van dreigementen' zei Bos. 'Ik vlieg direct terug naar Schiphol'
'Daar zou ik nog maar heel even mee wachten' zei Koelkastson terwijl de grond begon te trillen.

3 opmerkingen:

  1. IK snap 'm niet. Ben ik nu je domste lezer, of was dit een leestest voor je volgers en ben ik derhalve je slimste volger? Ik krijg er een askop van.
    Gr JPUK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allebei. Geen zorgen.
    ik zal het herschrijven en nog eens plaatsen. Het is dus een schrijfoefening, vandaar.

    BeantwoordenVerwijderen