maandag 1 maart 2010

Reminder voor mezelf

Eerst had ik een ernstige ziekte, daarna had ik een trainingsachterstand, daarna was het lange tijd te risicovol voor me door het ijs, ook was mijn band een keer lek, maar vanmorgen had ik werkelijk geen enkele smoes meer. De zondagochtendfietsclub.

Waarschijnlijk denkt u (ik ken u, jawel, ik ken u en ik weet precies wat u denkt) dat ik lid ben van een Gooisch herenclubje dat zondagochtend even de benen strekt. Duur materiaal, weinig prestaties, grote bek en weinig kilometers, dat werk. Nee, nee en nog eens nee. Mijn fietsgroepje bestaat uit jongens (de gemiddelde leeftijd is slechts 45) die vele uren per week trainen, in de zomer Alpen d'huezzen en Tourmalets beklimmen, die een abonnement hebben op het weekblad 'Fiets' en die zich verheugen op tochten als 'Limburgs Mooiste' (110 kilometer heuvellandschap) of de 'Gerrie Kneteman Memorial' (160 kilometer polders, uitsluitend wind tegen).

Na een kleine trainingsstage op Ameland waar ik de afgelopen week drie keer het eiland op en neer fietste had ik de wekker gezet. Om 07.45 uur piepte hij me wakker. De regen sloeg tegen de ramen, ons huis lag vol met slapende kinderen en A. vroeg of ik op kon staan zonder een lamp aan te doen, want ze sliep nog zo lekker. Wat denkt u? U zit ernaast, ik ben gegaan. Terwijl ik dit typ (borreltijd) voel ik mijn bovenbenen tintelen en weet ik dat ik vanavond vroeg in slaap val. Heerlijk. Deze blog stuur ik als een uitgestelde mail aan mezelf, verzendtijd volgende week zaterdagavond. Dan heriner ik het me en weet ik dat ik geen smoezen moet verzinnen maar gewoon moet gaan!

7 opmerkingen:

  1. Jongens van 45? Je wordt oud, vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afhakers winnen nooit en winnaars haken nooit af, broertje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. (Daarom begin ik maar nergens aan)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @B: ze bestaan, net als meisjes van bijna 50.
    @T: jouw uithoudingsvermogen in de kroeg is anders legendarisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Meisjes van 50, daar zullen we het dan maar even over hebben. Het heeft toch iets van wannabee, beetje zielig, om jezelf meisje te noemen als je voor willekeurig welke meid van onder de dertig toch echt zonder enige twijfel een mevrouw bent. Van achter lyceum, van voren museum, zoiets. Bij mannen kan dit overigens wel, een jongen van 45. Maar dat zegt dan meer over het geestelijke niveau.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wie is eigenlijk de oudste van al deze reagenten? Overigens chapeau voor deze dappere fietser. Het was inderdaad beestenweer, raining cats and dogs, en een ongehoorde wind. Ik kan echter niet uit het stukje op maken of jullie gewoon naar de brievenbus en terug gefietst zijn of helemaal naar Drakensteijn and beyond zijn geweest....
    Gr JPUK

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @M: daarover zijn we het eens.
    @JPUK: drie uur moddertrappen, rondje Hilversum via Bluk, Bussum, Laren.'s-Gravenland en Spandersbos. Toen jij aanbelde was ik nog herstellende...

    BeantwoordenVerwijderen