donderdag 18 maart 2010

Een belangrijke mail in mijn Postvak In. Mijn hartje bonst...

Voor eind december kon je een manuscript van je boek, inclusief toelichting, insturen naar http://www.hetmanuscript.org/. Onder de 'Vaak Gestelde Vragen' op deze site stond ook de door mij vaak gestelde vraag of je je manuscript mocht insturen terwijl je je realiseert dat er nog aan gewerkt moet worden. Dat kon, dus deed ik mee.

Vandaag ontving ik deze mail.

Beste Winnaars,


Ja, je leest het goed! Proficiat!


Je hebt een plaats op het webpodium veroverd en daarom vragen we je voor 31 maart de benodigde informatie te sturen door de bijlage zorgvuldig in te vullen. De eerste ronde zit erop.

Lees je achterflap nog eens goed door (= niet je samenvatting!), laat er ook een geoefende derde naar kijken of er geen fouten in staan. Die achterflaptekst is heel belangrijk, die moet lezers en uitgevers prikkelen! Eenmaal geplaatste gegevens veranderen we niet meer!

We hebben nog iets meer tijd nodig om de winnaars op de juiste plek te zetten. Daarom schuiven we de uitslagdatum op naar 30 april, een Koninklijke datum die past bij de opening van het Webpodium van een Nederlandstalige schrijfwedstrijd. Wij hopen op die dag ook alle prijswinnaars van de andere prijzen bekend te maken.


Stuur de bijlage ingevuld uiterlijk 31 maart 2010 naar: schrijfwedstrijd@hetmanuscript.org

Hartelijke groet,

Team Het Manuscript
 
Ik viel terug in mijn droom. Mijn droom om een beroemd schrijver te worden, lid van de artistiek/intellectuele elite van Nederland, een welkome gast in talkshows, een feest is nooit een feest als ik niet ben geweest, van die dingen en nog veel meer. Ik surf naar de site van manuscript.org. Hoe dichtbij ben ik? Hoe vol kan zo'n podium staan? Zijn er vijf genomineerden? Drie?
 
Het zijn er honderd. Tien maal tien. 100. A hundred. Cent. Einhunderd. Ha, O, En, Dee, Ee, Er, Dee. Van de niet gepubliceerde, ingestuurde manuscruipten zit ik bij de laatste eenhonderd. Ik vind het veel, heel veel.
'Het begin is er', zegt u dat?
'Laat me niet lachen' antwoord ik. Stel ik word nummer 99, hoe ziet dan de rest van mijn literaire carriere eruit? Dan kan ik straks mijn aanbevelingsbrief alsvolgt beginnen: 'Beste uitgever, hierbij mijn tweede manuscript. het eerste is 99ste geworden in een schrijfwedstrijd...'
 
Dank u, manuscript.org

4 opmerkingen:

  1. Dit weekend word je 45. Ik vind dat veel, heel veel. 45. Vee ie jee ef ee en vee ee ee er tee ie gee.
    Alvast van harte! En ook met je homeopathisch verdunde prijs!
    Gr JPUK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JPUK,
    Dank, grote dank. Ik begrijp dat een kado dit jaar er niet in zit gezien jouw geografische beperkingen. Je begrijpt dat er dan ook geen taart is!
    44-jarige M.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Homeopathie: hoe meer verdund hoe beter werking. Nou geloof ik er persoonlijk niet zo in, maar wie weet?
    47-jarige zus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ALs je een homeopathisch geneesmiddel kookt en de werkzame stoffen laat droogkoken, is het dan weer een gewoon medicijn?
    Zo ja, dan is er hoop. Een hoop hoop misschien wel.

    BeantwoordenVerwijderen