dinsdag 16 maart 2010

Boucheries Chevy en andere zaken

zomaar gevonden op Internet, het uithangbord van een slager in het XIV-e arrondissement voorstellend
de kaart van Parijs, incl. Tour Eiffel, afgebeeld als bifteck.

Vroeger, toen mannen hun vrouwen nog aan hun haren een grot insleurden om er kinderen in te stoppen (niet in die grot) en ze vervolgens dagelijks een dier moesten doden om hun groeiende kinderschare te voeden, toen keken die mannen 's-avonds, moe na gedane arbeid, in het open vuur. Het is een van de redenen waarom mannen nu nog steeds TV kijken en waarom ze zappen. De rudimentaire delen van de geest zijn gebiologeerd door het schijnsel van de beeldbuis dat ze verwarren met een brandende houstapel. Dat is althans de verklaring van John Gray, auteur van bestseller 'Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus'. Het is een achterhaalde verklaring en het bewijs daarvoor is dat mannen nu massaal overgestapt zijn op internet, via hetzelfde lichtgevende scherm te zien, maar met een veel grotere aantrekkingskracht op mannen. Mannen surfen nu en vrouwen begrijpen daar niets van. Daarom, hierbij mijn uitleg wat er leuk is aan surfen en u kunt vervolgens onder reacties aangeven welke oerdrift ik er volgens u mee bevredig.

Een avondje surfen begint om half negen, dat is ongeveer het tijdstip waarop A. een huilfilm aanzet of naar Spoorloos gaat kijken, dat is een programma waarbij volwassen donkere mannen hun biologische moeder in een sloppenwijk in Colombia opzoeken om ze dan huilend in de armen te vallen. Ik schrijf rond die tijd wat onzin op mijn blog, reageer op echt leuke blogs zoals deze en ga vervolgens vrij associerend de wereld langs. Ik lees dat er een zeldzame postzegel is gevonden, ik orienteer me op motorjachten van meer dan tien miljoen euro (onder de tien miljoen heb je geeneens een helikopterplatform, armoe toch?), ik ontdek dat er een nieuwe camping is in de baai in Australie waar wij zelf een jaar geleden kampeerden en ik amuseer me met een site die bijzondere kaarten bij elkaar zet. Erg grappige site trouwens, zo is er een kaart van Amerika met in kleurtjes de dichtheid van kruidenierswarenwinkels versus bars (in Wisconsin is het erg gezellig volgens deze kaart), een kaart met de soorten alcohol die in Europa worden gedronken (Scandinavie en Oostblok is spirits, wij zijn Bier, zuid is wijn) en de kaart van Parijs volgens een slager in het XIV-quartier. Ik geef u de links niet, want daar gaat het niet om.  Het gaat erom dat ik graag het verschil zou willen weten waarom vrouwen jarenlang hetzelfde doen ter ontspanning (soaps kijken!!) en mannen zappen. Op tv, op internet, ze zappen.

Uw verklaring onder reacties, geen sexistische opmerkingen graag.

3 opmerkingen:

  1. M, bedankt voor je aardige woorden. Wat dacht je van jagen/verzamelen vs. een emotionele diepte-investering? Leve de vrije associatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kant dacht ik zelf ook al op, maar het leek me te logisch. Zo eenvoudig kan het leven niet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. M, het leven is eenvoudig. Dat maakt het voor zoveel mensen leefbaar.

    BeantwoordenVerwijderen