woensdag 20 januari 2010

En weer een handige toepassing van smeerolie


Vanuit mijn vroegste jeugd heb ik al een grote interesse in het beslechten van discussie's in mijn voordeel en ook sinds lange tijd heb ik een meer dan gemiddelde interesse in smeerolie.  Aan alle mogelijkheden die smeerolie de moderne mens te bieden heeft kwam er vandaag, na enig denkwerk, eentje bij: het winnen van een discussie. In onderstaande conversatie bent U de U (uiteraard) en O staat voor uw Opponnent. Dan kan iemand zijn die u in de kroeg bent tegengekomen of willekeurig iemand anders.

U - 'Je lult. je weet er niets van'
O. - 'Toevallig weet ik er meer van dan jij denkt'.
U - 'Je lijdt aan onbeschaamde zelfoverschatting, let maar eens op. Hoeveel huishoudelijke toepassingen van smeerolie weet jij te noemen. drie? vier?'
O. - 'Eens even denken, piepende scharnieren soepeler laten lopen, fietskettingen smeren, slot smeren als het knarst... uhh... nou, drie dus'
U - 'en hoeveel toepassingen denk je dat er voor jou thuis zijn?'
O. 'hooguit vijf'
U - 'hier blijkt dus overduidelijk wat een lulhannes jij bent. Je hebt werkelijk geen idee van wat je allemaal niet weet. Er zijn meer dan tweeduizend huishoudelijke toepassingen van smeerolie. Wist jij niet he? En je wist dus ook niet dat smeerolie de krassen in het linoleum kan wegwerken. Of dat het duiven van je balkon kan weghouden. Dus van ((onderwerp eerdere discussie)) denk je ook wat te weten, maar lul je net zo slap.'

U wint vanaf heden elk dispuut. Behalve van mij, want ik ga gauw kijken op deze site en leer honderd interessante toepassingen van smeerolie uit mijn hoofd. Dat ik er de resten van tape mee kan verwijderen, dat ik het op glas kan spuiten als ik daar een gat in wil boren, dat ik het op mijn tee kan smeren als ik het een harde teebox in wil krijgen (altijd smeerolie mee in je golftas dus), dat ik het op mijn handen kan spuiten voordat ik aas aan mijn vishaakje doe om de mensengeur weg te krijgen en dat ik er een discussie mee kan winnen. Met name dat laatste is een erg handige toepassing van smeerolie. Ooit ga ik de politiek in en dan zal al deze kennis goed van pas komen.

9 opmerkingen:

  1. In een leeg hoofd past veel onzin, nietwaar??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. No results for cricket. Useless stuff!
    Groet JPUK

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Persoonlijk voel ik het meest voor het gebruik als boekensteun. Of als ik echt iets met de olie moet: het verwijderen van lichtgevende tape van mijn reddingsvest. Echt vet cool man!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met alle respect Margriet, maar die strepen zitten er voor jou veiligheid op. Zet eens een boek over veiligheid tussen je boekensteun (nadat je het gelezen hebt natuurlijk). MVG JPUK

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste JPUK, ik heb het ook niet zelf verzonnen. Zie de site die mijn broer me aanraadt. Zou hij er soms iets mee bedoelen?

    Helps remove reflector tape from life jackets.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aha, hoe groot is de erfenis? En Michiel heeft een schip....
    JPUK

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Broeders en zusters (dit in overdrachtelijke zin),
    Ik had niet verwacht, noch gehoopt met mijn blog over de vele nuttige toepassingen van smeerolie een bijna-twist te veroorzaken. Laat mij het direct in de kiem smoren: ik ben er niet op uit middels onverantwoorde toepassingen van smeerolie mijn erfdeel te vergroten.
    Daarnaast, maar niet minder relevant: een life jacket zonder reflector tape kan prima dienst doen als bodywarmer. Een bodywarmer kost 100 euro, dus met smeerolie bespaar je ook nog eens een heleboel geld!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, een life jacket MET reflectorstrepen kan ook heel hip staan, zeker in de disco. Zonder smeerolie en met strepen bespaar je dus nog meer geld (aanschafkosten smeerolie) en arbeid (een oorspronkelijke productiefactor). Van een per definitie als aardslui bekend staande edoch beroemde schrijver had ik dus een ander antwoord verwacht. Moeten we weer op zoek naar het waarom?
    Tot zover een reactie bij het sluiten van de markt,
    MVG JPUK
    NB ik heb niets tegen Margriet en voor Birgit ben ik gewoon een beetje bang

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha die JPUK,
    Margriet en Birgit zijn beiden zo slecht nog niet, met wat smeerolie op zak hoef je echt niet bang te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen