maandag 20 juli 2009

Om een betere indruk te krijgen bestelden we het Grand Dessert

Vakantie te Frankrijk (alweer? ja alweer) en dus tijd voor reflectie. Schrijver worden. Waar is het idee eigenlijk vandaan gekomen? Goede vragen stel ik he? Alleen weet ik het antwoord niet meer en opeens bekruipt me het gevoel dat schrijver zijn misschien wel minder leuk is dan schrijver worden. Het is solitair en ik hou van gezelligheid en rumeur om me heen, maar ja, schrijven is leuk, makkelijk, en romantisch en je doet het lekker thuis en ok je verdient er geen schijt mee en mijn gezin moet wel te vreten krijgen, maar ...

Ik word culinair recensent! Mag ik even de voordelen van deze nering noemen:

1 - gratis lekker eten
2 - met alle égards ontvangen worden door de gerants (als je tenminste ervoor zorgt dat ze je herkennen, maar laat dat maar aan mij over)
3 - Copy Paste van een ouwe recensie als je effe te diep in het glaasje hebt gekeken en in de ochtend de beperkingen van een werkkamer en een computescherm niet te lang kan verdragen.
4 - Ik kan dan eindelijk een keer de zinsnede 'om een betere indruk te krijgen bestelden we het Grand Dessert' opschrijven. Lijkt me heerlijk.

Ik spreek het volgende met u af: vanavond eten we bij L'Ancien École te Paulau of bij Le Palmier te Laroque. Morgen staat er een culinaire recensie op deze site en dan geeft u mij ongezouten uw mening. Is het wat, dan solliciteer ik bij de Gooi en Eemlander (klein beginnen en bovendien kan ik dan op de fiets naar alle restaurants). Is het niks, heb ik in ieder geval lekker gegeten. Wat denkt u, Canard a l'Orange of Coquilles St. Jacques? Bordeaux of Chablis erbij? Hier alvast een voorproefje van mijn eerste recensie:

Om een betere indruk te krijgen bestelden we het Grand Dessert. Prettig gepresenteerd door een lieve vriendelijke juffrouw, maar naar onze smaak te veel chocola. Mijn tafeldame was echt teleurgesteld en daar deed de huiscognac die de gerant ons aanbood weinig aan af. Waar bleef het ijs, de bavarois? De kazen, doen we niet meer aan kazen? Een enkel sterretje voor dit Grand Dessert. In het najaar zijn we terug en dan willen we verbetering zien!

Oh ja, nog een laatste ding lezers, waar mag ik de nota heensturen?

4 opmerkingen:

  1. Annet Herfkens20 juli, 2009

    Stuur maar gewoon naar mij; ik ben wel handig met die dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Krijg je een heerlijk chocoladetoetje is het nog niet goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Annet, is het niet handiger als je me je credit card opstuurt? Dan ga ik elke avond als recensent uit eten. Dat is veel handiger dan dat bonnetjesgedoe.
    Margriet, als recensent moet je kritisch blijven, it's a dirty job but ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja maar was het nou Les Palmiers of gewoon maar weer l'Ancienne Ecole?? Want dan gaan wij morgen wel even mee naar Les Palmiers, of naar Nidolères, of naar Le Chalut of La Côte Vermeille (favoriet van ondergetekende, in Port Vendres, ga ik alleen heen als me moeder mee gaat, als je het voelt hangen..). Nemen we met zijn vieren ALLES van de kaart en recenseren we gezellig samen. OK? OK OK OK? OK?

    BeantwoordenVerwijderen