vrijdag 3 juli 2009

De postbode belt altijd drie keer

Mijn manuscript is weg. Voor de zekereid vroeg ik gisteren aan mijn secretaresse of ze de post op tijd weg wilde brengen.
'Ja hoor' zei ze, 'dat doe ik al drie jaar elke dag' .
Ik wil het nog een keer vragen, maar ik hou me in, voor je het weet klopt ze aan voor salarisverhoging. Maar goed, ik mag er dus van uitgaan dat mijn manuscript gistermiddag op de bus is gedaan en vandaag ter burele van Paul Sebes, literair agent te Amsterdam, is bezorgd. De postbode, onwetend van het feit dat hij een meesterwerk in zijn volle tas draagt, zal rond het tijdstip dat ik deze blog schrijf zijn ronde doen. Als hij maar niet op een terrasje in de zon gaat zitten nu het weer zo heerlijk is, nu het weer zo heerlijk is. Wordt daar op gecontroleerd? Bestaan er controleurs van postbodes? Zal ik zijn baas bellen en vragen of....

Excuses, ik heb geen idee meer hoe ik de vorige zin had willen eindigen, mijn mobiel ging en ik pakte direct op, misschien was het Sebes. Maar het was mijn schoonmoeder die het mobiele nummer van haar dochter kwijt was en ze wilde haar even bellen om iets te vragen over een recept en goh wat leuk dat de kinderen allemaal over zijn en dat ze met het lekkere weer de hele dag buiten waren en tante W. die belde nog om te vragen hoe het nou ging met ...
'Houd Je Smoel' zei ik. Oeps, dat moet ik vanavond even uitleggen of ik slaap voorlopig in de logeerkamer.

Ik geloof dat ik een beetje gespannen ben. Hoe laat kan ik die Sebes bellen? Als de postbode er nu is, kan ik dan over een uurtje al iets horen? Misschien weet mijn secretaresse raad, daar komt ze aan, kan ik gelijk even vragen of gisteren de post op tijd weg was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten