vrijdag 10 juli 2009

Aan: de Minister van cultuur, de heer Plasterk


Aan: de Minister van Cultuur, de heer Plasterk

Waarde heer Plasterk,

Ik denk dat u heel veel post krijgt van uw kiezers en dat uw secretariaat niet alles aan u doorstuurt. Dus, geachte opener van deze brief, stuur hem door! Uw Minister kan een kabinetscrisis voorkomen en tegelijkertijd de kredietcrisis naar de geschiedenisboekjes verwijzen. Tenzij u, briefopener des Ministers, deze brief niet doorstuurt en hem, ten onrechte, in het bakje rariteiten deponeert. Dat zou een vergissing zijn en ook van grote invloed op uw carriere. Een promotie tot Senior briefopener kunt u dan vergeten.

De zaak: (ik richt me vanaf hier tot de Minister). Afgelopen 22 mei reed ik huiswaarts van een dag hard werken. Een dag met vergeefse pogingen om mijn belastingaangifte weer wat hoger te maken dan het vorige jaar. Dat was niet gelukt, want er is kredietcrisis en mijn klanten zitten op hun geld, lafbekken zijn het allemaal. Maar dat doet er nu niet toe. Wat gebeurde er? Ik reed 106 waar ik 100 had mogen rijden en ben bekeurd.

Omdat ik schrijver in wording ben - zie http://www.schrijverworden.blogspot.com/ - en ook omdat u de Minister bent die het meest op TV is, richt ik me tot u, als zijnde Minister van Cultuur en dus van o.a. schrijvers in wording. Ik val onder U. U kunt het volgende doen om de ellendige cyclus waar Nederland nu in zit een andere kant op te laten draaien:

1 - u gaat met de bekeuring (24 euro) naar Minister Bos en vraagt hem deze kwijt te schelden. Als argument mag u zeggen dat ik na het rijden van 106 kilometer per uur enige uren met 6 kilometer per uur in de file heb gereden. Gemiddeld zou ik dus geld van de overheid moeten krijgen.
2 - u heeft dan een lekker netwerkmomentje met Minister Bos. Dit gaat u helpen als het weer begrotingstijd wordt, u bent straks de redder van het kabinet.
3 - Door de signaalfunctie die uitgaat van uw gedrag richting bijvoorbeeld de volgers van mijn blog stroomt er een positieve energie het land in, tjonge! Door al die blijheid wordt er weer geinvesteerd en klimmen we uit het dal!

Ik neem aan dat u mijn redenering volgt en e.e.a. regelt? De bekeuring heb ik inmiddels verscheurd.

Met vriendelijk egroet,

Michiel Cobben

p.s. u bent wel errug vaak op TV.
p.s. 2 - heeft u voor mij het emailadres van Maxima?

4 opmerkingen:

  1. Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u binnen twee werkdagen een reactie tegemoet zien.
    Postbus 51 Informatiedienst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat doet dat nou in NL, 6 km te hard? Chez nous 45 pleuries en 1 point.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ambieer helemaal geen senior positie Briefopener des Ministers! Ik zit hier prima op mijn plek! (Vanuit Mallorca)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Birgit,
    Points kennen we hier niet en deze bekeuring is gratis, want Plasterk scheldt hem kwijt. Fideel van hem he?
    Beste Junior Briefopener,
    U bent niet erg ambitieus. Ook meen ik dat uw positie u niet in staat stelt te Mallorca te reposeren. U neemt dus steekpenningen aan. Ik stel voor de helft van de bekeuring en dan klok ik geen luiden over u.

    BeantwoordenVerwijderen