woensdag 8 juli 2009

druk dok, niet normaal meer.

Ik zit bij de dokter, hij werkt niet echt mee.
'Weet u het zeker, dokter?'
'Michiel' zegt hij 'je bloed is nu al twee keer onderzocht. Dat vond ik al belachelijk, maar nu ga je te ver. Natuurlijk weet ik het zeker'.
Ik zei al, hij werkt niet echt mee. Het is een lastige dokter, ik kan hem maar niet overtuigen. 'Hoezo, het is zeker? Niets is zeker, alles is onzeker, dat is het enige dat zeker is', zeg ik. Ik denk niet dat hij op een leuke paradox van mij aan het wachten is, hij wil me de spreekkamer uit hebben.
'Kunnen we niet een leuke deal maken?' vraag ik en ik leg mijn laatste troef op tafel. 'U zegt dat het toch zo is, ik hoef geen behandeling, maar u zou er niet slechter van worden'.
'Ik geloof dat wij elkaar niet begrijpen' zegt de dokter.'Eruit, en snel een beetje, je hebt geen AIDS!'

Dokters zijn geen zakenmensen, dat blijkt maar weer. 'Ok, dokkie' probeer ik nog 'maar ik heb wel veel last van druk in mijn ogen. Laatst nog, echt zo'n druk dok, niet normaal meer'
'ERUIT' roept de witte jas.

Maakt niet uit, deze dokter wil me gewoon niet snappen. Gelukkig heb ik een netwerkje van mensen waar wel een paar leuke dokters bij zitten. Iemand zal me dat attest toch wel geven. Ik stap in mijn auto en rijd naar de Growshop, een paar lampen, wat verlengsnoer en een paar lekkere stekjes. Mijn homeplantage komt eraan!
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/07/d66wiet.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten