dinsdag 18 mei 2010

Waarom ik niet heb gevist (6)

Tijdens mijn overpeinzingen over de reden waarom ik dit jaar niet heb gevist ontvang ik een e-mail. Niks bijzonders zult u zeggen en ik zou het beamen, ware het niet dat deze email afkomstig is van Schoolbank.nl. Sinds de reunie van vorige maand ben ik weer bevriend geraakt met tientallen oud klasgenoten. Zou een van hen mij via Schoolbank.nl iets willen laten weten? Of zou iemand die niet op de reunie was mij iets willen laten weten? En wat dan? Wat kan er zo belangrijk zijn dat die persoon me een email stuurt? Dat hij of zij gaat zitten achter zijn of haar computer, werk en geliefden een moment aan hun lot overlaat en een email aan mij stuurt?

Misschien zou de zender van de email wel een sluitende verklaring hebben voor de reden waarom ik dit jaar niet heb gevist. Dat zou een hele opluchting zijn voor mij en mijn blogvolgers.

Enkele soepele muiskliks later ben ik beland bij de email van Schoolbank.nl. U mag best weten dat ik trots ben op mijn schoolverleden. Ik scoorde vrij hoog in de intelligentietests als kleuter. Door pure luiheid ben ik de enige van mijn broers en zussen die geen academische graad heeft. Dit compenseer ik met bluf en gewichtigdoenerij, zoals het gebruik van dure woorden die ik eigenlijk zelf niet helemaal snap. Slechts mijn naasten hebben mij daarin door, de rest van de wereld houdt mij onterecht voor een erudiet (weer zo'n woord) en slim man. En ondanks dit alles begrijp ik helemaal niets van de email van Schoolbank.nl. Wat staat er? Geen bericht over vissen, geen aankondiging van een nieuwe reunie, geen oude liefde die net is gescheiden en naar mijn burgerlijke staat informeert, helemaal niets. Het is een mail van Schoolbank.nl zelf waarin ze aankondigen dat ik voortaan emails kan ontvangen van Schoolbank.nl.

Deze mededeling heeft een paar uur nodig bij mij. Iemand stuurt me een mail om te vertellen dat hij me voortaan mail kan sturen. Stel ik bel morgen bij u aan om te vertellen dat ik een bel bij uw deur heb gemonteerd zodat ik voortaan kan aanbellen, zou u dan verbaasd zijn?

Ik wel, weer een puzzel om op te lossen en dit terwijl het vissenmysterie nog niet is opgelost. Soms valt het leven mij erg zwaar. Vanavond vroeg naar bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten