vrijdag 14 mei 2010

Waarom ik niet heb gevist (4)

Medelijden met de vissen? Zou ik een reportage gezien kunnen hebben op National Geographic Channel of op Discovery Channel of op een ander Channel waarin uitgelegd werd dat vissen wel degelijk gevoel hebben? Dat ze heel hoog gillen als ze uit het water getrokken worden, zo hoog dat je het als mens niet hoort? Dat als de ultragevoelige microphoon van National Geographic of Discovery Channel erbij wordt gehouden je een afschuwelijk angstaanjagend geluid hoort? Of zou ik een tekenfilm op Disney Channel of Nickelodeon gezien hebben waarin je ziet hoe een jong visje opgroeit tot volwassen Dorade om vervolgens door een gewetenloze, ongeschoren hengelaar wreed uit het leven gerukt te worden? En hoe vervolgens de familie van die Dorade rouwend verder zwemt?

Nee, dat was het allemaal niet.

3 opmerkingen:

  1. Geen zorg. Met mijn pijndrempel zit het wel goed.
    Neen, ik denk dat je nu al je blogvolgers aan het lijntje houdt en dat vissen wil noemen!
    JPUK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @JPUK, de aswolk zit nu in je hoofd, neen, weer fout. Oei Oei Oei.
    @B: vertel op dan!

    BeantwoordenVerwijderen