woensdag 12 mei 2010

Waarom ik niet heb gevist (2)

Materiaalpech misschien?

Een hengel is een eenvoudig apparaat. Een stel telescopische stokken, een oogje aan de punt, een snoer, loodjes, een dobber en een haak. De haak is het enige onderdeel waar je je druk over moet maken, de rest van de uitrusting is onbelangrijk. Loodjes zinken, dobbers drijven en snoeren houden de boel een beetje bij elkaar. De volgende keer als ik Job Cohen zie zal ik hem snoertje noemen, dan snappen mijn blogvolgers wel en hij niet wat ik bedoel. Dat lijkt me wel lachen.

Maar nee, geen materiaalpech. De hengel stond nog gewoon op de plek waar ik hem afgelopen najaar had neergezet. De dobber hing een beetje zielig aan een overgebleven snoertje en er zaten wat spinnewebben rond de loodjes. Ik herriner me wel dat ik gezien heb dat er in het doosje nog voldoende reservesnoeren, haken en dobbers lagen. Met een beetje poets- en lapwerk kon ik zo weer een prima hengel assembleren, als het had gemoeten, hooguit tien minuten werk, tenzij de kinderen zich ermee hadden bemoeid, dan was het een half uur geworden. Maar ik herriner me niet waarom ik besloten heb niet te gaan vissen. Voorlopig blijft het een mysterie.

4 opmerkingen:

  1. Michiel, begreep dat je nog niet zeker weet of je op wel naar het Heerendiner gaat. Je gaat toch niet over drie weken bloggen met de titel: 'Waarom ik niet bij het Heerendiner was (1)' Ik hoor graag van je... Rudmer (r_buruma@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt niet gevist, omdat je medelijden met de vissen hebt? En omdat A ze niet meer schoon wil maken. En omdat je ze sneller in de Carrefour Market koopt dan je ze opvist. Behalve vandaag dan, ze zien het verschil niet meer tussen in en uit het water, tant qu'il pleut! Pannetje onder een springende vis en tjakkaa (zo deed de Admiraal het in Pol, Pel en Pingo in ieder geval).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stiekem een Jack-de-Vriesje gedaan met Marianne Thieme?

    Prijs kan zoals gewoonlijk naar nummer 50 dit weekend.
    MVG JPUK

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anonieme Rudmer, ik ga je mailen!
    Birgit: De Admiraal deed wel meer verstandige en minder verstandige dingen.
    Anoniem: helaas. weer geen prijs. blijf dit blog volgen!

    BeantwoordenVerwijderen