donderdag 13 mei 2010

Waarom ik niet heb gevist (3)

Collioure  .. haar haven, haar rust, haar zeefruitcultuur (vrij vertaald vanuit www.collioure.fr)

Ontbrak het mij aan een lekker visplekje?

Als u dat denkt, dan bent u nog nooit in het haventje van Collioure geweest. Collioure is onbekend bij de meeste Nederlanders, maar in Frankrijk heeft het plaatsje terecht een uitstekende reputatie. Collioure is de parel aan de kroon van de Cote Vermeille, zoals St. Tropez dat is van de Cote d'Azur.

Collioure ligt tegen de bergen aan, vanuit het haventje loop of fiets je direct naar de naastgelegen Tour Madeloc (656 meter boven Middelandse zeeniveau). Reken daarbij dat er in dit gebied negen van de tien keer aflandige wind staat en je dus in de haven van Collioure uit de wind, maar in de zon zit. De terassen zijn er het gehele jaar open.

Sta je met je hengeltje op een van de armen die het haventje omsluiten, dan kijk je links en rechts op Middeleeuwse burchten. In je rug zit je familie op een terras of speelt op het strandje. Zet een pet op want de zon kan hier aardig branden. In de zomer kan het hier druk zijn, maar de armen steken ongeveer honderd meter de zee in, dus een plekje voor een Nederlandse visser met een enkel hengeltje is er altijd wel.

Is er een beter visplekje te vinden in Europa? Ik denk het niet, dus dat kan de reden dat ik niet ben gaan vissen niet geweest zijn. Als ik op nieuwe inzichten kom, dan deel ik ze direct op dit blog.

2 opmerkingen:

  1. Je had al je wiitte wijn al opgedronken en kon geen goede vervanger voor bij de Dorade vinden....

    Prijs kan naar nr 50 dit weekend as per usual.
    Kind regards,
    JPUK

    BeantwoordenVerwijderen