vrijdag 5 februari 2010

The annual Captain's Dinner in Noordwijk

komt er weer aan. Het nadeel van jaarlijkse dingen is dat ze je elk jaar dwingen terug te kijken. Nieuwjaar, je verjaardag, de zomervakantie. Allemaal jaarlijkse dingen. Herkent u een van de volgende zinnen,
'Vorige zomer hadden we die bijenplaag'
'Wat deden we twee jaar geleden ook alweer met oud en nieuw'
'Vorige verjaardag leefde Tante X. nog'
dan weet u wat ik bedoel.

Het jaarlijkse captain's dinner was de startdatum van mijn blog. Wat schreef ik toen ook alweer?

Woensdag 11 februari 2009 - Even ben ik in vertwijfeling. Ik ontvang een enquete die ik voorafgaand aan mijn uitstapje van vanavond moet invullen. Wat ik ervan ga verwachten? Ik kan aanvinken of ik meer voor de inhoud van de presentaties ga of juist wil netwerken. Nergens kan ik kwijt dat ik eigenlijk voor de rode wijn en de hertenbiefstuk kom.
Ik ga toch maar. Leuke mensen, inspirerende gesprekken en Peter Swinkels, de hoogste piet van Bavaria houdt een inleiding. Ik hoop dat hij de alcoholhoudende variant van zijn handelswaar meeneemt, ik slaap namelijk ter plekke.
Mijn weblog is geopend. Als familiemens en schrijver ga ik een avond, nacht en dag weg om niet te schrijven. Vreemd? Ja, maar inspiratie kun je overal opdoen en Huis ter Duin kennende ga ik me niet vervelen. Proost.
 
Dit had ik vandaag ook kunnen schrijven, ware het niet dat dit jaar niet Peter Swinkels de Key Note verzorgt, maar Mark Rutte. Is er verder veel veranderd? Ja, zo kijk ik tegenwoordig liever vooruit. Volgende week bestaat mijn blog precies een jaar en heb ik elke werkdag iets geschreven. Misschien kijk ik dan terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten